Conform studiului anual realizat de Brand Finance Global 500, Apple isi mentine pozitia de cel mai valoros brand din lume pentru al treilea an consecutiv.
Dupa Apple, celelalte pozitii in Top 10 sunt ocupate de Samsung, Google, Microsoft, Verizon, General Electric, AT&T, Amazon, Walmart si IBM.
“Ceea ce face diferenta este faptul ca Apple stie sa isi monetizeze brandul”, a declarat CEO-ul Brand Finance, David Haigh. „De exemplu, desi tabletele au existat inaintea iPad-ului, aplicarea brandului Apple conceptului a captat atentia publicului si i-a permis sa devina o realitate comerciala.”
In timp ce unii ar putea sa contrazica afirmatia lui Haigh, cum ca simpla aplicare a logo-ului Apple la iPad l-a facut sa fie liderul pe piata (si nu calitatea dipozitivelor, suportul si sistemul de operare), este totusi interesant faptul ca Apple se claseaza in fruntea clasamentului in ciuda numarului mic de produse pe care le produce – bineinteles, in comparatie cu ocupantul locului doi – Samsung – care produce orice, incepand de la blendere si masini de spalat vase, la tablete si smartphone-uri.
Brand Finance’s Global 500 a apreciat valoarea brandului Apple in 2014 la 104,7 miliarde de dolari.