Free cookie consent management tool by TermsFeed

În zilele noastre, implementarea unor tehnici și strategii SEO adecvate poate reprezenta diferența între succesul și eșecul unei afaceri online. Astfel, specialiștii în marketing online trebuie să fie atenți și să ia mereu act de cele mai noi tendințe SEO pentru a se menţine competitivi pe piață. Din fericire, există câteva abordări eficiente și ușor de pus în aplicare care pot duce la creșterea vizibilității diferitelor site-uri în multiplele motoare de căutare existente pe piață. Folosirea tehnicilor descrise în urmatoarele paragrafe vă poate ajuta să îmbunătățiți fundamental întreaga strategie online, astfel încât să obțineți traficul mult dorit pe termen lung.

De ce linkurile interne sunt ignorate, dar esențiale, pentru SEO?

Înainte de toate, este important să înțelegeți diferența dintre link și URL. Un link reprezintă o legătură între două pagini pe internet, în timp ce URL-ul este pur şi simplu adresa unei pagini web. Acest lucru vă va ajuta în procesul de optimizare a site-ului pentru motoarele de căutare și mai ales în utilizarea strategiei bazate pe linkuri interne. Cu toate aceastea, foarte multe persoane neglijează puterea oferită de acest tip de linkuri.

Linkurile interne ajută la construirea unei structuri ierarhice bine definite a site-ului, care poate îmbunătăți clasamentul în motoarele de căutare și autoritatea site-ului, punând în evidență cele mai importante și relevante pagini din acesta.

Iată câteva idei de reținut atunci când puneți linkuri interne:

  • Plasați linkuri spre pagini mai vechi din site atunci când este publicat conținutul nou și viceversa;
  • Monitorizați și reparați linkurile interne stricate (broken links);
  • Plasați linkuri pe construcții relevante din text, bogate în cuvinte cheie;

Țineți vizitatorii cât mai mult pe site. Cum puteți face asta?

Pentru a menține vizitatorii cât mai mult pe site este necesar să aplicați anumite strategii eficiente.

În primul rând este necesar ca interfața siteu-lui să fie dezvoltată conform ultimelor studii și tendințe referitoare la experiența utilizatorului (UX), astfel realizându-se o navigare ușoară și intuitivă pe site. Mai mult, designul trebuie să fie unul responsive, astfel încât fiecare utilizator, indifierent de dispozitivul pe care îl folosește (calculator, laptop, telefon mobil, tabletă), să-și poată găsi informațiile rapid și fără bătăi de cap, evitând astfel situația neplăcută în care acesta părăsește pagina.

Viteza de încărcare a paginilor este un alt aspect important pentru a ține utilizatorii cât mai mult pe site. Marea majoritate a utilizatorilor nu vor petrece mult timp pe un site care se încarcă greu sau care are imagini de rezoluție mică.

Există diferite tehinci pentru a îmbunătăți viteza de încarcare a siteu-lui, precum:

  • alegerea unui furnizor de hosting orientat spre performanță;
  • reducerea și minimizarea scripturilor JS, a codului HTML și a fișierelor de tip CSS;
  • optimizarea imaginilor, atât ca rezoluție, cât și ca dimensiune;
  • folosirea unui CDN (adică o rețea externă folosită pentru livrarea conținutului);

Actualizați paginile vechi. De ce este important acest aspect?

Paginile mai vechi pot conține informații ce nu mai sunt atât de relevante pentru cititor, fapt ce poate duce la o scădere a poziției pe care aceste pagini le au în motoarele de căutare. Utilizatorii se vor orienta mereu spre surse care oferă informații actualizate.  

Este important să aveți un plan constant și destul de clar privind actualizarea conţinutului vechi ce se află pe site. Nu numai că va crește frecvența vizitelor efectuate de utilizatorii existenți, ci vă veți și putea adresa unei audiențe mărite. Să nu uităm de rețelele de socializare. Actualizând constant conținutul, puteți genera postări noi pe aceste rețele care, la rândul lor, vor atrage cititori noi, având parte de o expunere gratuită a brandului în mediul online.

Lucruri de ținut cont atunci când actualizați paginile/conținutul vechi din site:

  • Verificați dacă, atât linkurile interne, cât și cele externe, funcționează. Dacă nu, actualizați-le!
  • Puneți-vă în pielea celui care caută anumite informații și identificați ce lucruri de interes pot fi adăugate;
  • Dacă nu ați făcut o analiză și o cercetare a cuvintelor cheie la momentul redactării conținutului, acum este timpul;

Integrați cuvinte cheie în titlurile și descrierile imaginilor

Atunci când încărcați o imagine pe site, asigurați-vă că aceasta are un nume sugestiv și relevant pentru conţinutul afișat în pagină. Acest lucru va ajuta motoarele de cautare să identifice mai uşor conţinutul publicat în acea pagină, ajutând astfel la o mai bună poziționare în ierarhie.

De altfel, este important să acordați atenției etichetelor ALT și TITLE atunci când adăugați imagini. Acestea ajută nu numai la optimizarea SEO a imaginilor, ci oferă informații foarte importante persoanelor care au probleme cu vizualizarea paginilor (persoane cu deficiențe de vedere).

Nu neglijați niciodată puterea imaginilor în spațiul online și folosiți-vă de această unealtă pentru a vă atinge obiectivele!

Ține-ți cont de următoarele sfaturi atunci când adăugați imagini noi în site:

  • Optimizați denumirea imaginilor folosind o descriere clară a imaginii și a conținutului acesteia;
  • Redimensionați imaginile și țineți cont ca acestea să fie accesibile și de pe mobil;
  • Utilizați formate adecvate pentru imagini, în funcție de modul în care le folosiți în pagină;
  • Asigurați-vă că textul prezent în pagină completează imaginile;

Acestea fiind spuse, implementarea acestor patru tehnici SEO prezentate mai sus poate ajuta semnificativ la realizarea unei strategii eficiente pentru atragerea de vizitatori noi și la îmbunătățirea performanțelor site-ului în motoarele de căutare, fără a fi nevoie de un buget ridicat pentru realizarea acestui lucru.

Share.
Avatar of Catalin Calugaru

Fondator al site-ului TechX.ro, ce a fuzionat ulterior cu TechCafe.ro și pasionat încă de mic copil de tot ce ține de tehnologie. Master în Information Systems for e-Business și absolvent al secției de calculatoare cu predare în limba engleză la Facultatea de Automatică, Calculatoare și Electronică din Craiova.

Un comentariu

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.