BenQ și-a păstrat poziția de lider al pieței locale de videoproiectoare și în trimestrul 4 din 2015, fiind astfel lider pe întreg anul. BenQ a obținut în trimestrul 4-2015 o cotă de piață de 32,2%, iar pe tot parcursul anului, cota de piață a fost de 36,7% din totalul de unități vândute.
“Creșterea înregistrată de BenQ se pliază pe evoluția pieței din zona de videoproiectoare. Pe acest segment, piața a crescut cu 50% în ultimul trimestru și cu 19% pe întreg anul 2015. Dezvoltarea mediului educațional și maturizarea zonei corporate, mai ales pe zona de produse profesionale, sunt două dintre motoarele care au generat creșteri substanțiale de vânzări pe videoproiectoare. Clienții au început astfel să fie selectivi în alegerea unui proiector și să înțeleagă necesitatea unui astfel de produs în casele lor, la birou sau la cursuri”, a explicat Dragoș Salamac, Team Leader BenQ CEE pentru România.
În trimestrul 4-2015, videoproiectoarele BenQ au fost numărul 1 din totalul produselor vândute pe segmentele: FullHD 1080p cu 46%, HD 720p cu 69%, WXGA cu 26% și SVGA cu 44%. Modelele de videoproiectoare BenQ sunt optimizate pentru vizionarea filmelor și a competițiilor sportive, pot reda conținut 3D și au posibilitatea de conectare WiFi HDMI.
Cel mai scump proiector vândut de BenQ în România a fost modelul PU9730 care are un cost de aproximativ 65.000 de lei. Videoproiectorul profesional este compatibil cu șapte tipuri de lentile realizate exclusiv din sticlă optică specială, acoperind astfel toate nevoile de proiecție, de la 3 metri până la 35 de metri distanță. PU9730 este un dual lamp cu rezoluție WUXGA (1920 x 1200) și o luminozitate de 7.000 ANSI Lumeni.
“Tehnologia DLP este cea mai apreciată tehnologie la nivel mondial, de altfel o dovadă a calității este faptul că 90% dintre cinematografele digitale și 100% dintre cele IMAX folosesc tehnologie DLP la proiecții. Avantajele aduse de tehnologia DLP sunt apreciate și la nivelul pieței din România. Pe măsură ce cumpărătorii devin mai educați, aceștia apreciază din ce în ce mai mult proiectoarele cu sistem optic sigilat, cu o durabilitate mai mare și o calitate a culorilor pentru o perioadă îndelungată, dar și costurile de întreținere reduse”, a adăugat reprezentantul BenQ.
În trimestrul 4-2015, s-a observat o creștere în ceea ce privește proiectoarele dedicate segmentului educațional UST (Ultra-Short Throw) 51%, cele cu lentile interschimbabile cu 22%, în timp ce numărul produselor pentru segmentul de business/educație cu luminozitate de peste 3000AL, creșterea a fost de 28%. O altă zonă cu o evoluție spectaculoasă a fost cea a proiectoarelor profesionale cu luminozitate de peste 6000AL, unde avansul a depășit 50%, față de anul precedent.
Conform datelor oferite de către companie, piața de proiectoare din România a trecut în 2015 pragul de 20.000 de unități. Anul trecut, în România s-au vândut proiectoare în valoare de 12 milioane de euro, iar prețul mediu al unui videoproiector cumpărat a fost de 500 de euro.