Free cookie consent management tool by TermsFeed

Xiaomi, gigantul tehnologic chinez, se pare că se pregătește să intre pe piața mașinilor electrice. Potrivit zvonurilor portalului LatePost, compania lucrează la un sedan cu patru uși numit Xiaomi EV. Se preconizează că vehiculul va fi proiectat complet până în 2024. Se pare că EV va avea un senzor Lidar, care este utilizat pentru conducerea autonomă. Acest lucru ar pune Xiaomi în competiție cu alte companii care lucrează la vehicule electrice, cum ar fi Tesla și Volvo. Deși rămâne de văzut dacă zvonurile sunt adevărate, ar fi o evoluție interesantă în lumea mașinilor electrice.

Încă fără o confirmare oficială din partea companiei, se așteaptă ca acesta să ajungă pe piață la un preț de aproximativ 43,500 de dolari americani, conform cursului de schimb actual, dar poate suferi modificări până la lansarea vehiculului. Posibilitatea ca mașina să coste această sumă ar putea frustra publicul care a răspuns la un sondaj realizat de Xiaomi. În luna aprilie a acestui an, 1,7 milioane de persoane au răspuns la un sondaj al companiei care cerea ca mașina să nu depășească intervalul de 22 mii de dolari americani.

Deși mai multe detalii despre mașină sunt încă necunoscute, știm că Xiaomi a ales să folosească senzori Lidar de la Hesai Technology, o companie cu experiență în robotică autonomă. Astfel, potrivit informațiilor de pe site-ul LatePost, știm că mașina este echipată cu senzorul hibrid Lidar AT128 de la Hesai pe vehiculul său EV. Acesta va fi senzorul principal al vehiculului și va include radare suplimentare pentru o mai mare conștientizare a mediului înconjurător, îmbunătățind astfel autonomia dar oferind și o vizibilitate superioară în ceea ce privește acoperirea unghiurilor moarte datorită câmpului de vizibilitate mai larg. Chiar dacă această variantă este scumpă și poate avea un impact mare asupra valorii vehiculului, se compară în mod favorabil cu ceea ce folosesc rivalii în acest sens.

Ce sunt și cum funcționează acești senzori

Lidar, sau Light Detection and Ranging, este o tehnologie de teledetecție care utilizează lumina pentru a identifica și măsura proprietățile luminii reflectate. Tehnica în ansamblu vă poate spune la ce distanță se află diferite elemente. Pentru senzorul LIDAR se utilizează un sistem laser cu impulsuri. Este o metodă populară de colectare a datelor ce țin de spațialitate. Poate măsura și determina cât de departe sunt lucrurile unele de altele, dar poate fi folosit și pentru a realiza măsurători. De exemplu, pentru a ști cu exactitate cât de înalt este un copac din Amazon, un avion cu senzor pe partea inferioară poate oferi aceste informații cu precizie.

Acesta poate fi găsit și sub un alt nume, LADAR (Laser Detection and Ranging). Aplicațiile, utilizările și tehnologiile sunt aceleași, dar numele e diferit. În general, această nomenclatură este întâlnită în contexte militare. În limba engleză, acesta poate fi găsit și sub denumirile Laser Scanning System și Laser Profiling System. Toți acești termeni se referă la aceeași tehnologie.

Senzorii sunt non-hibrizi, dar cu stare solidă, și mai scumpi. De exemplu, acest tip de senzor a fost folosit recent la bordul SUV-ului electric L9 al companiei chineze Li Auto, al cărui cost începe de la 68.650 de dolari. În timp ce așteptăm să aflăm mai multe detalii, puteți vedea această prima mașină electrică Xiaomi în acțiune în videoclipul de mai jos.

Share.
Avatar of Marian M.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.