Prima informatie despre aceasta doleanta a Google a fost publicata pe site-ul Geek.com saptamana trecuta: Google va cere producatorilor de telefoane sa includa un logo ‘Powered by Android‘ pe ecranul dispozitivelor la pornire.
Aceasta este o incercare de a creste vizibilitatea brand-ului Android printre utilizatorii de dispozitive ce ruleaza acest sistem de operare, logo-ul va fi afisat atat pe noul HTC One M8 dar si pe Samsung Galaxy S5. Daca logo-ul nu va fi afisat la pornirea telefoanelor noi lansate, producatorului i se va revoca accesul la magazinul de aplicatii Google Play Store. Este improbabil ca Google sa aplice aceasta noua regula retroactiv telefoanelor mai vechi.
Pe langa includerea logo-ului, Google a mai inclus si cateva restrictii referitoare la design pentru producatori; de exemplu, absenta textului ‘powered by‘ inaintea logo-ului Android va reprezenta o folosire gresita, modificarea spatiilor dintre litere va reprezenta tot o greseala cat si schimbarea aspectului logo-ului Android.
Prin includerea logo-ului, utilizatorii vor fi capabili sa stie ca diferite brand-uri de telefoane folosesc acelasi sistem de operare indiferent de marea varietate de personalizari aduse sistemului de fiecare producator. Nu e stie daca Google va impune aceste obligatii si pentru tablete dar acesta reprezinta un posibil pas urmator in cresterea notorietatii brand-ului Android.