Netflix este în continuare pe primul loc ca platformă de streaming în ceea ce privește numărul de abonați, dar se luptă să îi păstreze. Compania a pierdut 200.000 de abonați în primele trei luni ale anului 2022 și se preconizează că va pierde încă 2 milioane până la sfârșitul anului. Netflix a dat vina pe pandemia COVID-19 pentru cifrele sale în scădere, deoarece oamenii își reduc cheltuielile ce țin de divertisment. Cu toate acestea, există și alți factori în joc. Platforma s-a confruntat cu o concurență din ce în ce mai mare din partea altor servicii de streaming, cum ar fi Disney+, HBO Max și Amazon Prime Video. În plus, Netflix a investit masiv în conținut original, ceea ce a dus la unele creșteri ale prețurilor abonamentelor. Ca urmare, multe persoane au decis să își anuleze abonamentele Netflix sau să treacă la un plan mai ieftin. Însă, acum Netflix pare că a găsit o modalitate de a aborda aceste provocări pentru a rămâne cea mai de top platformă de streaming din punct de vedere al numărului de abonați.
Netflix pierde abonați
Reed Hastings, directorul general al Netflix, a făcut deja aluzie la această schimbare de direcție în aprilie. „Cei care au urmărit Netflix știu că am fost împotriva publicității și un mare fan al simplității abonamentului,” a spus el. „Dar, oricât de mult aș fi un fan al acestui lucru, sunt un fan și mai mare al alegerii pe care o dorește consumatorul, iar a permite consumatorilor care doresc un preț mai mic și care sunt toleranți la publicitate să obțină ceea ce doresc are mult sens.”
Iar New York Times a transmis deja o notă pe care compania ar fi trimis-o angajaților săi, indicându-le că acest abonament mai ieftin finanțat prin publicitate ar putea fi lansat înainte de sfârșitul anului. Mai mult, săptămâna aceasta, dezvoltarea acestei oferte este confirmată de un director al companiei. Într-un articol recent, The Hollywood Reporter transmite o intervenție a lui Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, la conferința Goldman Sachs Communacopia. Iar potrivit declarațiilor sale, această ipotetică ofertă low-cost ar putea fi disponibilă în mai multe țări în următoarele luni. Reamintim că Netflix a testat deja anul trecut un concept similar în unele țări precum Australia și Noua Zeelandă. Dar, la acea vreme, firma americană a abandonat rapid proiectul în urma unui feedback slab din partea abonaților. De data aceasta, ar fi vorba, așadar, de reluarea acestei idei cu o abordare diferită.
Netflix, obligat să accepte publicitatea pentru a face față concurenței
Rămâne de văzut dacă un abonament low cost cu reclame va permite platformei Netflix să iasă din impasul în care se află în prezent. În caz contrar, o achiziție de către un grup mai mare ar fi în continuare o opțiune. Cu toate acestea, Sandaros a asigurat publicul că, în acest stadiu, Netflix are încă posibilitatea de a se dezvolta fără a se vinde unei companii mai mari.
Ideea de a permite afișarea reclamelor pe Netflix nu este una nouă. De fapt, ea a fost propusă de mai multe ori, când compania se confrunta cu o concurență sporită din partea Hulu și Amazon Prime. La acea vreme, CEO-ul a respins rapid ideea, spunând că aceasta ar „distruge” experiența utilizatorului. Cu toate acestea, având în vedere că acum concurența vine din toate părțile, se pare că Netflix își reconsideră în sfârșit poziția privind reclamele.
Cu toate acestea, Netflix va trebui să fie extrem de atent la configurarea acestui abonament pentru a evita controversele legate de confidențialitate, dar și pentru a nu afișa prea multe reclame, deoarece ar dăuna experienței utilizatorului (chiar dacă e vorba de un abonament low-cost). La rândul său, Disney+ a adoptat deja această tehnică și a stabilit limitele care se vor aplica reclamelor din viitoarea sa ofertă low cost. Se zvonește că reclamele ar fi limitate la 4 minute pe oră de vizionare. Pe de altă parte, compania ar fi ales să nu afișeze reclame pe conținutul destinate copiilor.