Un studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown ne arata ca un procent de 27% din romanii ce au o conexiune la internet isi fac cumparaturile online.
„Am ajuns la un punct de cotitura in comertul online din Romania. Increderea clientilor va fi cea care va duce piata la urmatorul nivel .”, spune Radu Apostolescu, Vicepresedinte si Director de Dezvoltare eMAG.
Pentru a arata romanilor ca nu exista nici un risc atunci cand plaseaza o comanda online si pentru a castiga increderea cumparatorilor, eMag a introdus un nou serviciu: Deschiderea coletului la livrare – acest nou serviciu le va oferi clientilor posibilitatea verificarii coletului inainte de a face plata, clientii isi pot verifica produsele inainte de a le plati.
In ultimii ani, numarul romanilor ce comanda pe internet a crescut. Conform studiului realizat de Daedalus Millward Brown, la inceputul acestui an, 27% din totalul populatiei cu acces la internet se declara utilizatori ai comertului online. Facand o comparatie cu anul precedent, ideea de a cumpara online devine tot mai atractiva si in randul persoanelor de o varsta mai inaintata – categoria 45-55 de ani – aceasta categorie a crescut de la 10% la 15%, in mediul rural (16% din utilizatorii de comert electronic) comertul electronic este in crestere fata de anul trecut.
“Cred ca am ajuns la un punct de cotitura in comertul din Romania” spune Radu Apostolescu. “Practic, astazi 1 din 4 romani cu acces la internet este cumparator online, in vreme ce 70% din romani se documenteaza pe internet inainte de a lua o decizie de cumparare.”
Categoria electroIT continua cea mai cautata de cumparatorii online, anul trecut 20% din vanzarile de produse electroIT fiind generate de comertul online. Prin comparatie, din tot retailul din Romania, cumparaturile online au reprezentat doar 2%.
“Toate aceste date arata ca retailul online are un potential foarte mare in anii urmatori, odata cu diversificarea categoriilor de produse comercializate”, spune Apostolescu. “Insa un factor critic pentru a duce piata la urmatorul nivel este castigarea increderii consumatorilor. “
Serviciul Deschiderea coletului la livrare, initat de eMAG alaturi de alaturi de partenerul sau preferat , FAN Courier, se va aplica tuturor produselor vandute de eMAG, inclusiv celor comercializate de partenerii din eMAG Marketplace. “Credem ca piata va creste si mai mult odata ce asemenea servicii, care sporesc increderea romanilor in retailul online, vor deveni un standard in Romania”, a adaugat acesta.
Sursa: Comunicat presa eMag.