Free cookie consent management tool by TermsFeed

Pe data de 23 martie 2022, YouTube a lansat în aplicația sa o nouă serie de emisiuni TV și seriale pe care utilizatorii acestei platforme de streaming video le pot viziona în mod gratuit, dar susținute de reclame. Asta înseamnă că utilizatorii care nu vor să plătească pentru un abonament pe o platformă de streaming video populară – Netflix, Prime Video, Hulu, Disney Plus sau altele – vor putea alege, fără alte costuri, filme și emisiuni dintr-o gamă variată. Sincer, cred că aceasta este o caracteristică majoră care va crește și mai mult popularitatea platformei.

Noua caracteristică YouTube și-a făcut simțită prezența de câteva zile și a început să difuzeze mii de episoade din seriale și emisiuni TV, sute de filme, inclusiv episoade din Hell’s Kitchen, Unsolved Mysteries și Relic Hunter, filme precum Legally Blonde, Gone in Sixy Seconds, Picture This, dar și diferite serii de filme complete, cum ar fi Scary Movie.

În momentul de față, această caracteristică este disponibilă gratuit pe teritoriul Statelor Unite, chiar dacă persoanele care vor să vizioneze conținutul trebuie să urmărească și reclame periodice. Este de așteptat ca, în perioada care urmează, YouTube să-și extindă conținutul video și în Europa, dar nu numai. Ce-i drept, este o mișcare importantă a gigantului de streaming video deținut de Google, probabil în încercarea de a concura cu piața de streaming video din ce în ce mai competitivă și aglomerată.

Filme și emisiuni in noua caracteristică YouTube
Noua caracteristică YouTube lansată în SUA

Ce aduce în plus noua caracteristică YouTube?

Bineînțeles, YouTube pune la dispoziția utilizatorilor, de ceva timp, emisiuni TV și filme, dar acum utilizatorii vor avea opțiuni mult mai diverse, putând accesa o gamă largă de conținut, în orice moment și în mod gratuit.

Chiar dacă este vorba și despre reclame, cu siguranță acestea vor fi mult mai puține decât cele care se redau, regulat, pe posturile de televiziune tradițională, ceea ce deja susține creșterea în popularitate a acesteia. Potrivit YouTube, milioane de utilizatori urmăresc deja conținutul de pe YouTube folosindu-se de televizoarele pe care le au acasă, Nielsen confirmând că peste 135 de milioane de persoane au vizionat videoclipuri de pe platformă nu de pe un dispozitiv mobil sau alte chestii de acest gen, ci folosindu-se de un smart TV.

Ceea ce se traduce prin faptul că, bineînțeles, comportamentul de „consumerism video” al persoanelor s-a schimbat foarte mult de-a lungul timpului. În zilele noastre, suntem obișnuiți să nu mai așteptăm după reclame, să accesăm ce film, serial sau documentar dorim, fără a verifica grila de redare a unui post de televiziune.

Cu alte cuvinte, avem la îndemână, la un simplu click distanță, orice ne-am dori. Astfel de abordări și dinamici comportamentale ajută dezvoltatorii de platforme care încearcă să pună la dispoziția utilizatorilor exact ce își doresc ei: conținut variat, disponibilitate rapidă și o interfață de utilizare accesibilă.

Pe măsură ce tendințele acestea iau amploare, statutul platformei YouTube ca etalon în streaming-ul video se conturează din ce în ce mai mult. Mai ales acum, cu această caracteristică definitorie: posibilitatea de a viziona seriale TV, emisiuni populare și filme dintre cele mai iubite se va dovedi, mai mult ca sigur, o opțiune populară, la îndemâna oricui dorește să aibă acces la conținut video în mod gratuit, fără a plăti un abonament lunar.

În aceeași măsură, va reprezenta o oportunitate și pentru cei care vor să-și promoveze produsele și serviciile folosindu-se de reclame pe YouTube. Noua caracteristică YouTube, la fel ca și noile caracteristici de vizionare de pe alte platforme de streaming le vor oferi noi opțiuni brandurilor și diferitelor mărci comerciale pentru a ajunge la telespectatori, la un preț mult mai accesibil, dată fiind regularitatea de difuzare a reclamelor.

Noua caracteristică YouTube: va difuza în curând filme, seriale și emisiuni în mod gratuit, susținute de reclame
Promo caracteristică de pe blog-ul YouTube

Ce filme, seriale și emisiuni sunt înmagazinate în noua caracteristică YouTube?

YouTube înmagazinează în colecția sa de conținut video gratuit o gamă variată de emisiuni, seriale, filme și documentare. De asemenea, intenționează să adauge în colecție până la 100 de titluri în fiecare săptămână, incluzând atât emisiuni, cât și filme. YouTube găzduiește, cu suport publicitar, peste 1.500 de filme de la companii precum Disney Media & Entertainment Distribution, Paramount Pictures, FilmeRise, Warner Bros., dar și altele.

Printre emisiunile care pot fi vizionate gratuit se numără Anromeda, Heartland, Hell’s Kitchen, Are We There Yet?, Hidden Palms, Father Knows Best, Unsolved Mysteries, 21 Jump Street, The Carol Burnett Show, That Girl, Car 54: Where Are You?, The Lone Ranger, Hopalong Cassidy, Laugh-In, The Dick Van Dyke Show, dar și altele – atât vechi, cât și noi. De asemenea, chiar dacă momentan nu sunt complete, YouTube spune că, de-a lungul timpului, vor fi adăugate și următoarele sezoane. De departe, cel mai mare succes al YouTube Originals a fost (proiect, în mare parte, abandonat) a fost Cobra Kai, care, între timp, a fost mutat pe Netflix, cu un buget mai mare și un profil mai ridicat.

Printre filmele care pot fi vizionate gratuit se numără Robin Hood Men in Tights, Legally Blonde, Scary Movie 3, Popeye, Gone in Sixy Second, Runaway Bride, dar, după cum am spus și mai sus, și multe alte titluri aparținând unor companii de renume. La începutul anului, YouTube a anunțat că va renunța la Originals și că se va concentra pe finanțarea conținutului original pentru Black Voices (un proiect autentic, curajos și interesant) și YouTube Kids. În prezent, Google cuprinde trei platforme principale care vând, în principal, aceeași gamă de conținut video: Google Tv, Play Store și Youtube.

Noua caracteristică YouTube: va difuza în curând filme, seriale și emisiuni în mod gratuit, susținute de reclame
Filme și emisiuni in noua caracteristică YouTube

Când va fi disponibilă această caracteristică YouTube în România?

După cum am spus, nu este încă oficial că, într-adevăr, în viitor fi disponibilă și în România caracteristica unui conținut video complet, gratuit. Cu toate acestea, ar fi bizar să nu se întâmple acest lucru, din moment această platformă este una globală, accesibilă tuturor. În orice caz, momentan doar utilizatorii din Statele Unite o pot accesa. De îndată ce vor fi lansate comunicate oficiale din partea YouTube, vă vom ține la curent.

Cum voi putea viziona conținutul video gratuit de pe YouTube?

YouTube a precizat că multe dintre emisiunile TV, serialele și filmele disponibile pot fi vizionate în format HD 1080p, cu sunet surround 5.1, pe dispozitivele care suportă aceste caracteristice. În aceeași măsură, ele vor fi disponibile prin intermediul browserului web, pe dispozitivele mobile și smart TV-urile conectate prin intermediul aplicației YouTube TV. Pentru cei care au deja abonament YouTube Premium, conținutul nu se schimbă – vor putea viziona filmele, serialele și emisiunile puse la dispoziție fără a fi întrerupți de reclame.

Noua caracteristică YouTube, cu conținut complet gratuit, este chiar interesantă. Așteptăm cu nerăbdare să aflăm când va fi extinsă și în Europa și alte state. Momentan, nu putem să speculăm decât că va trece o perioadă bună de timp până când acest lucru va fi posibil, dar cu siguranță cândva se va întâmpla și asta. Urmărim cu atenție anunțurile oficiale și, când vom afla ceva relevant, vom reactualiza articolul.

Share.
Avatar of Lucian Constantin

Absolvent al Facultatii de Stiinte ale Naturii, specializat in fizica si informatica. Pasionat de mic de tehnologie, cosmologie si tot ceea ce cuprinde necunoscutul si evolutia umanitatii.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.