De cele mai multe ori, apelarea la un service de calculatoare poate fi inutila, in cazul in care detinatorul nu ofera cateva informatii elementare despre defectul prezentat, iar nervii si supararile chiar nu isi au locul in acest domeniu.
Chiar daca ai decis ca repararea calculatorului este un subiect care te depaseste, cel putin de aceasta data, tot trebuie sa-ti dai seama exact care e problema si cum sa o comunici service-ului profesionist asupra caruia te-ai decis.
O fraza de genul “Laptopul meu nu mai functioneaza” nu este de cele mai multe ori suficienta, chiar daca nu esti un expert in IT. Nu este nevoie nici sa stii care e diferenta dintre SATA sau ce inseamna PATA pentru a descrie in mod eficient problema PC-ului tau specialistului din service.
Pentru a fi sigur ca specialistul caruia te adresezi a inteles exact subiectul expus de tine, este nevoie sa urmezi cativa pasi simpli, dar eficienti.
Pregateste-te!
Inainte de apela la un service de calculatoare pentru ajutor sau de a incepe sa desfaci singur carcasa computerulului, trebuie sa te asiguri ca esti pregatit sa explici exact problema. Cu cat vei descrie mai clar si detaliat subiectul persoanei de la firma de reparatii, cu atat aceasta va fi mai bine informata cu privire la asteptarile pe care le ai, ceea ce va insemna, probabil, mai putin timp pierdut si chiar si mai putini bani. Informatiile exacte pe care ar trebui sa fii pregatit sa le oferi vor varia in functie de problema ta, insa principalele aspecte pe care trebuie sa le ai vedere sunt:
- Primirea unui mesaj de eroare: Care este mesajul de eroare exact de pe ecran?
- Daca nu ai un mesaj de eroare, pregateste-te sa explici ce anume se intampla cu calculatorul, informatii cat mai utile service-ului.
- Cand a inceput problema?
- Au avut loc si alte evenimente atunci cand a inceput problema? De exemplu: ecranul s-a intunecat, a inceput sa iasa fum, ai fost avertizat de un virus.
- Ce ai facut deja pentru a rezolva problema?
- Eroarea s-a modificat pe parcurs in vreun fel?
Fii cat mai exact!
Nevoia de a fi cat mai aprofundat si specific este extrem de importanta! Ai putea fi constient de unele probleme pe care computerul le are, dar pe care expertii de la reparatii sa nu le cunoasca. Trebuie sa povesteti cat mai detaliat posibil. De exemplu, declarand ca PC-ul nu mai merge, nu spui practic nimic. Exista milioane de moduri in care un calculator ar putea sa nu functioneze si modalitatile de a remedia aceste probleme pot varia foarte mult. Intotdeauna, e de preferat sa reproduceti, pas cu pas, in detaliu, procesul care produce problema. De asemenea, alaturi de problemele importante, trebuie sa cunosti marca si modelul computerului, precum si pe ce sistem de operare ruleaza.
In cazul in care calculatorul nu porneste, de exemplu, a-i putea descrie problema astfel: “Am apasat butoul de alimentare de pe laptop-ul meu, un Dell Inspiron i15R-2105sLV si lumina verde se aprinde ca intotdeauna. Apare pe ecran un text pentru cateva secunde, insa nu am avut timp sa-l citesc, iar apoi totul se opreste si nu ramane deschisa nicio lumina. Cand il pornesc din nou, se intampla acelasi lucru. PC-ul ruleaza Windows 8”.
Fii clar si calm!
Comunicarea este cheia prin care poti descrie in mod corespunzator problema PC-ului unui service profesionist de reparatii. Nimeni nu este incantat atunci cand calculatorul are probleme. Sunt persoane, printre care se numara si cei care lucreaza in service-uri de calculatoare, care ajung sa urasca aceste probleme mai mult decat tine, iar notiunile emotionale nu rezolva absolut nimic. Nervii frustreaza pe toata lumea si actioneaza impotriva ta si a sansei computerului de fi reparat cat mai repede.