Free cookie consent management tool by TermsFeed

Utilizatorii Twitter se decid, de multe ori, sa urmareasca sau nu pe cineva, in cateva secunde, motiv pentru care ai la dispozitie foarte putin timp pentru a impresiona.

Am cautat sa vedem de ce oamenii aleg sa nu urmareasca un profil pe Twitter si am obtinut, din diferite surse, o varietate de motive pe care utilizatorii le au pentru a nu apasa butonul “Urmareste”.

In primul rand, o idee buna ar fi sa ne uitam la cum vad majoritatea oamenilor profilul tau de Twitter. Daca cineva te gaseste pe pagina lui sau a ei “Acasa” sau da click pe “Pe cine sa urmaresti”, apare Sumarul Profilului, care arata, potentialei audiente, prezenta ta pe Twitter.

Acest rezumat oferă o scurtă prezentare – partea de sus a ecranului arată avatarul, poza ta, biografia, numarul de tweet-uri, de utilizatori pe care ii urmezi si numarul celor care te urmeaza. Mai jos, există o caseta de informatii “Urmat de”, care arata dacă privitorul urmează pe cineva si daca acela te urmează si pe tine. În cele din urmă, sumarul afiseaza ultimele două tweet-uri ale tale.

In timp ce unii oameni ar putea da click pe “Du-te la profilul complet” pentru a afla mai multe detalii inainte de a lua decizia de a urmari sau nu pe cineva, este usor de presupus ca majoritatea se vor decide din ecranul Sumar profil.

Acest lucru inseamna ca trebuie sa profiti la maxim de bogatia ecranului care iti este la indemana, sa maximizezi potentialul imaginilor tale, asigura-te ca biografia ta se citeste usor si ca tweet-urile tale sunt atractive pentru cei care te-ar putea urmari.

Mai jos, vei gasi 10 lucruri importante pe care trebuie sa le schimbi daca vrei sa ai mai multi urmaritori.

1.Esti un “Guru al social media”

Oameni care se auto-intituleaza “guru ai social media” aproape sigur nu sunt, asa ca nu folosi aceasta expresie oribila. Acelasi lucru se intampla si cu cuvintele “expert” sau “ninja”.

S-ar putea sa lucrezi in domeniul social media, dar acest peisaj al comunicatiei este fascinant si in continua schimbare, astfel incat ai intotdeauna multe de invatat.

Acest lucru a aparut de mai multe ori in cercetarea noastra ca o fraza care deranjeaza, asa ca ar fi de preferat sa gasesti un mod mai creativ de a te descrie si vei avea mai multi urmaritori.

2.Arati ca un ou

Sa arati ca un ou chiar nu este la moda. Ai doar cateva sanse sa-i faci pe oameni sa se angajeze visual pe Twitter, asa ca nu le irosi.

Utilizatorii sunt grav descurajati sa urmareasca un cont daca nu pot “vedea” personalitatea din spatele acestuia. Nu-ti lasa avatarul cu poza implicita a unui ou, o imagine a unei celebritati sau a altcuiva, ori ceva prea riscant. De aseamenea, nu am recomanda GIF-urile, ca si imagini de profil, pentru ca nu se afiseaza corect pe toate platformele.

Cel mai bun avatar Twitter este o poza autentica a ta, si tinand cont de cat de mica este imaginea afisata este de preferat o poza de la umeri in sus. Tine minte: Poti fi mult mai creativ cu poza antet si cu fundalul contului tau de Twitter.

3.Esti pe #TeamFollowBack

Daca cersesti, in biografia ta, pentru ca oamenii sa te urmareasca, si le promiti ca ii vei urmarii si tu, nu pornesti de la o premiza atractiva.

Twitter nu este creat pentru a fi urmarit orbeste, fara un motiv intemeiat, el se refera la a-ti adapta fluxul de continut in functie de interesele tale. Este perfect acceptabil sa nu ii urmaresti pe cei care te urmaresc pe tine.

Daca faci promisiuni conform carora vei urmari pe toata lumea care a ales sa te urmareasca, vei dilua propriul canal Twitter cu informatii care nu vor reprezenta un interes pentru tine, si in final va scadea valoarea atentiei tale in timp.

4.Raportul tau de urmarire este disproportionat

Un raport dezechilibrat intre utilizatori urmati si cei care te urmeaza, de obicei, reprezinta un steag rosu, ceea ce arata un cont spam.

Este de inteles, si de asteptat, ca vei urmari mai multe persoane decat te urmaresc pe tine, insa o diferenta foarte mare intre aceste numere poate face ca profilul tau sa creeze suspiciuni.

Incearca sa aduni cativa urmaritori inainte de a o lua razna cu butonul “Urmareste”, altfel oamenii  nu-si vor dori sa fie adaugati pe lista ta suspect de mica de urmaritori.

5.Ti-ai scris biografia la persoana a treia

Exista un sfat dubios care spune ca a-ti scrie biografia la persoana a treia, ca si cum ar fi scrisa de o alta persoana, o va face sa sune mai profesionala si obiectiva.

Acesta este un sfat prost. O biografie la persoana a treia te face sa arati pompos. Este evident ca nu ai rugat pe nimeni sa o scrie, nu?  Pe cine ai fi rugat, pe mama ta? “Bob este foarte bun in social media si intotdeauna aranjeaza masa pentru cina”.

Chiar daca il folosesti  din motive profesionale, Twitter este o platform sociala personala si biografia ta ar trebui sa reflecte acest lucru. O biografie simpla, modesta sau chiar amuzanta va atrage mai multi urmaritori decat una grandioasa.

6.Dai prea multe tweet-uri

Twitter a debutat live la mijlocul lui 2006. Daca te-ai fi alaturat site-ului de microblogging de la lansare si ai fi dat cate trei tweet-uri pe zi, in fiecare zi, de atunci ai fi scris in jur de 8000 de tweet-uri.

Acest lucru te ajuta sa analizezi numarul de tweer-uri de pe contul tau. Daca ai dat mai mult de 8000 de tweet-uri esti evident un utilizator Twitter peste medie. Daca ai depasit semnificativ acest numar, acest lucru ar putea sa ii determine pe oameni sa puna pauza si sa analizeze daca sa te urmareasca sau nu.

7.Esti laudaros

Pe langa elementele de baza precum biografia și statisticile contului, cei mai mulți oameni vor citi ultimele doua tweet-uri atunci cand vor verifica profilul tau de Twitter .

Unul dintre lucrurile care au aparut in cercetarea noastra a fost ura fata de “laudarosi” în general.

In cazul in care unul dintre cele mai recente doua tweet-uri conține o aluzie de lauda, potențialul urmaritor se va gândi de două ori inainte de a actiona. Dacă ai retweet-uit un întreg compliment sau mentiune măgulitoare, este chiar mai rău.

8.Robotii care genereaza tweet-uri

Iti programezi tweet-urile? Sau te-ai inregistrat la un serviciu care genereaza tweet-uri pentru tine? Daca tweet-urile tale recente arata ca si cum ar fi fost generate automat, oamenii nu te vor urmarii.

Ceea ce isi doresc oamenii de la tine pe Twitter este sa auda vocea ta, in timp real. Ei nu isi doresc citate nobile pe care le-ai programat sa apara live la un interval de timp ales strategic, nici statisticile ultimului tau antrenament sau “povestile tale de top” generate de un serviciu oarecare.

Twitter presupune angajament, nu transmite cuvinte lipsite de sens. Daca nu raspunzi altui utilizator Twitter, sau altfel spus nu reactionezi la tweet-uri si subiectele in trend care apar pe canalul tau, nu faci bine ceea ce faci.

9.Vinzi ceva

Daca lucrezi in vanzari sau marketing, neaparat trebuie sa incluzi acest lucru in biografia ta. Dar, sa nu cumva sa transformi biografia ta intr-un discurs de vanzari.

Este destul de rau sa iti folosesti biografia pentru a scoate in evidenta un produs sau un serviciu, dar daca cele mai recente tweet-uri ale tale arata ca te intereseaza doar sa faci vanzari, nimeni nu va fi interest at de profilul tau.

Mai simplu spus, dacă utilizezi Twitter pentru a vinde ceva intr-un mod brut, oamenii nu te vor urma. Vedem zilnic destul de multe forme de publicitate nedorita chiar fără să ne invadeze si Twitter-ul.

10.Trimiti spam-uri

In final, daca cineva a luat decizia de a te urmari si automat ii apar mesaje promotionale sau de vanzari, ai toate sansele sa iti iei la revedere de la noul tau urmaritor.

Mesajele directe in care multumesti persoanei care te urmareste si il inviti sa verifice un link, cum ar fi o pagina de Facebook sau un blog pentru “mai multe informatii extraordinare”, sunt impersonale.

Nu fi tentat sa apelezi la forma de marketing ultra-lenes pentru ca vei pierde urmaritori imediat ce ai reusit da ii aduni.

Share.
Avatar of Savu Marian

Fondator TechCafe.ro, fost administrator si redactor, Savu Marian a scris pe site unele dintre cele mai interesante articole.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.