Aplicația Messenger pentru iOS și Android are acum o secțiune dedicată special apelurilor. Aceasta va fi localizată în meniul principal al aplicației și va oferi utilizatorilor acces rapid la istoricul celor mai recente apeluri. În plus, fila Call va arăta utilizatorilor care dintre contactele lor sunt disponibile pentru apeluri vocale sau video.
Potrivit Digital Trends, apelurile audio și video au crescut într-un ritm rapid, cu peste 40% mai multe apeluri zilnice efectuate pe Messenger în prezent, comparativ cu începutul anului 2020. La nivel global, peste 300 de milioane de apeluri audio și video sunt efectuate pe Messenger în fiecare zi. Această creștere a popularității se datorează probabil faptului că Messenger oferă apeluri de înaltă calitate, fără limită de durată, ceea ce o face o alegere excelentă pentru conversațiile efectuate la distanță. În plus, aplicația facilitează adăugarea de efecte și filtre la apeluri, furnizând un pic de distracție celor care folosesc sesiunea video.
Această funcție este implementată treptat pentru utilizatorii iOS și Android, ceea ce înseamnă că nu toți utilizatorii Messenger vor avea acces la ea imediat. Odată ce funcția va fi disponibilă, utilizatorii vor putea vedea o listă cu apelurile lor recente, precum și cu apelurile ratate. De asemenea, vor putea iniția un nou apel apăsând pe butonul „Apel nou”.
În 2018, când șeful de atunci al Messenger, David Marcus, a promis că se va întoarce la rădăcinile aplicației, Meta a recunoscut acest lucru. „În ultimii doi ani, am construit o mulțime de capacități pentru a găsi caracteristicile care continuă să ne diferențieze. Multe dintre ele și-au găsit potrivirea pe piața produselor, altele nu. În timp ce ne grăbeam să construim aceste noi caracteristici, aplicația a devenit prea aglomerată”, a declarat Marcus la momentul respectiv. Atunci s-a dorit ca aplicația să fie simplificată, iar exact asta este ceea ce Meta a făcut de atunci. În mai 2019, compania a lansat o aplicație Messenger reproiectată, simplificată și mult mai ușor de utilizat. De atunci, Meta a continuat să adauge noi caracteristici la Messenger, asigurându-se în același timp că aplicația rămâne curată și lipsită elemente care duc la complicarea utilizării aplicației.
Creșterea numărului de apeluri în Messenger are sens, având în vedere instrumentele sale simplificate de conectare video și audio, care se bazează pe chat-urile și conexiunile existente. Această nouă filă va contribui la facilitarea acestui lucru, deși nu există prea multe beneficii directe pentru impulsionarea cifrelor ce țin de business pentru Meta. Poate că, prin intermediul unor apeluri directe mai imediate, acest lucru va contribui la oferirea unor oportunități de conectare îmbunătățite, dar principalul motiv din spatele integrării pare să fie mai mult axat pe modul în care Messenger poate fi folosit ca utilitate zilnică, mai degrabă decât ca vehicul de marketing sau de creștere a afacerii. Asta nu înseamnă că nu există beneficii potențiale pentru companie – dar acestea nu par a fi obiectivul principal. În schimb, se pare că Facebook folosește acest lucru ca pe o oportunitate de a consolida mai mult poziția Messenger ca jucător cheie în viața noastră de zi cu zi. Iar acest lucru ar putea avea implicații majore pentru platformă pe termen lung.