Utilizatorii Windows XP care folosesc un anumit software al antivirusului Kaspersky pot descoperii ca nu mai sunt conectati la Internet dupa ce au descarcat noul update.
Lansat ieri, noul update duce la pierderea conexiunii la Internet
dministratorii IT care utilizeaza Kaspersky Endpoint Security in cadrul organizatiilor lor au intrat pe forumul Kaspersky ieri si azi plangandu-se de probleme de conectivitate. O persoana care gestioneaza aproximativ 12.000 de calculatoare cu KES instalate a remarcat o multime de apeluri de la utilizatorii deconectati.
Unii administratori IT au spus ca au fost capabili sa restabileasca accesul la internet prin inchiderea anumitor porturi sau prin dezactivarea componentei Web Anti-Virus a produsului. Acestea, insa, au fost considerate cele mai bune solutii temporare.
Kaspersky a recunoscut in cele din urma problema, anuntand o rezolvare pentru actualizarea cu probleme. Raspunsul Kaspersky a fost postat de unul dintre utilizatorii forum:
Ne cerem scuze pentru neplacerile create. Se pare ca a existat o problema cu o actualizare care aprovocat pierderea conectivitatii la Internet a calculatoarelor care folosesc Windows XP. O actualizare, care vine sa remedieze problema.
Ceea ce va trebuie sa faceti este:
Pentru a obtine (temporar) conectivitatea la Internet pentru utilizatorilor XP Internet, va rugam sa dezactivati componenta Web AV a politicii de protectie. Dupa ce faceti acest lucru;
In Centrul de securitate (Security Center) (sau kit Admin):
1) Du-te la sectiunea Repositories >> (clic dreapta) Updates >> All Tasks >> Clear updates repository.
2) Du-te la sectiunea Repositories >> (clic dreapta) Updates >> Download Updates.
Dupa ce ati facut acest lucru, va rugam sa rulati sarcina de actualizare pentru calculatoarele administrate. Dupa ce actualizarea a fost efectuata, va rugam sa reactivati componenta Web AV. Acest lucru ar trebui sa rezolve problema.
Unii dintre comentatorii de pe forum au constatat intarzieri in actualizare pe parcursul urmaririi pasilor propusi de Kaspersky. O parte dintre ai au adresat cuvinte dure celor de la Kaspersky pentru ca nu au abordat problema mai eficient.
„Am vrut doar sa le multumesc oameni buni la Kaspersky ca s-au asigurat ca spitalul meu nu are AntiVirus”, a spus un comentator. „Solutia propusa de a A / V este pur si simplu stupida.”
Altii au criticat esecul celor de la Kaspersky de a raspunde mai multor plangeri pe forum.
„Nu pot sa cred ca Kaspersky nu raspunde la oricare dintre aceste forumuri”, a spus un comentator.
„Acest lucru este oribil. Inca un motiv in plus sa trecem la un alt furnizor de antivirus la incheierea contractului.”
Intr-o declaratie trimisa la CNET, Kaspersky a confirmat problema, a luat act de produsele afectate, si a descris pasii lungi necesari pentru a remedia problema.
Kaspersky Lab a rezolvat problema care determinat componenta Web Anti-Virus a unor produse sa blocheze accesul la internet. Eroarea a fost cauzata de o actualizare a bazei de date, care a fost lansata luni, 4 februarie, la 11:52, EST.
Problema a fost sesizata la sistemele x86 cu urmatoarele produse Kaspersky Lab instalate:
- Kaspersky Anti-Virus pentru Windows Workstations 6.0.4 MP4
- Kaspersky Endpoint Security 8 pentru Windows
- Kaspersky Endpoint Security pentru Windows 10
- Kaspersky Internet Security 2012 si 2013
- Kaspersky PURE 2.0
Cand aceste erori au fost raportate, Kaspersky Lab a identificat o solutie imediata si a recomandat clientilor care se confrunta cu aceasta problema sa dezactiveze Web Anti-Virus-ul sau sa revina la o versiune anterioara a bazei de date. La ora 05:31 in aceeasi zi, problema a fost rezolvata printr-o actualizare a bazei de date.
Clientii trebuie sa efectueze o actualizare a bazei de date pentru a rezolva problema.
Kaspersky Lab ar dori sa-si ceara scuze pentru orice inconvenient cauzat de aceasta eroare de actualizare a bazei de date.