Free cookie consent management tool by TermsFeed

TikTok a fost pe val în ultima vreme, mai ales în rândul utilizatorilor din generația Z. Acum, se pare că și Amazon vrea să participe în acest trend. Gigantul de comerț electronic testează o funcție în aplicația sa care ar arăta utilizatorilor un flux foto și video de produse în stilul TikTok. În prezent, testul este vizibil pentru un număr mic de angajați Amazon, dar nu este clar când sau dacă funcția va fi lansată pentru publicul larg. Cu toate acestea, este interesant să vedem că Amazon experimentează un nou format care pare mai tineresc și mai distractiv.

Numele intern al portalului testat este „Inspire” și apare ca un widget în formă de diamant pe pagina principală a aplicației Amazon, potrivit Watchful Technologies Ltd. Această firmă de inteligență artificială cu sediul în Israel a urmărit utilizarea funcției. Widgetul îi direcționează pe cumpărători către un feed care le arată imagini și videoclipuri cu produse pentru a se inspira înainte de a cumpăra un articol. În momentul de față, cea mai mare parte a acestui conținut constă în imagini, dar cercetătorii de la Watchful spun că există și conținut video.

Amazon experimentează mereu noi produse și servicii, atât pentru angajați, cât și pentru publicul larg. Compania testează în mod constant noi caracteristici pentru a vedea ce funcționează și ce nu. Urmând această logică, Amazon își perfecționează ofertele înainte de a le lansa în masă. De cele mai multe ori, aceste experimente sunt mici și nesemnificative. Cu toate acestea, uneori pot fi schimbări majore care au un impact uriaș asupra modului în care oamenii reacționează în ceea ce constă procesul de convertire din potențial client, în client. Funcția „Inspire”, anunțată recent, este un astfel de exemplu. Această nouă funcție are potențialul de a revoluționa modul în care clienții hotărăsc asupra achiziționării unui produs. Însă, Amazon testează apele cu această funcție, așa că rămâne de văzut dacă va fi sau nu un succes.

În 2021, TikTok a fost cea mai descărcată aplicație datorită videoclipurilor sale distractive cu oameni care dansează. Cu toate acestea, de atunci s-a extins pentru a include o varietate de subiecte discutate de diferite grupuri de persoane. De exemplu, Charli D’Amelio a devenit unul dintre cei mai buni producători de conținut de pe TikTok după ce a început să posteze videoclipuri în care dansa în 2019. Numai anul trecut, ea a câștigat 17,5 milioane de dolari, potrivit Forbes… În acest sens, Amazon ar putea prelua și adapta și el acest model de business.

Spre exemplu, alte companii de renume, precum Meta, cât și Google au lansat funcții în aplicațiile lor care seamănă foarte mult cu formatul TikTok. Meta a introdus funcția de tip trend cu videoclipuri de scurtă durată, „Reels”, pentru toți utilizatorii Facebook în 2020. În mod similar, Google a lansat YouTube Shorts, care permite utilizatorilor să creeze videoclipuri scurte și interesante.

Amazon a încercat, de asemenea, să ofere servicii de tip social media. De exemplu, postează pe site-ul său web videoclipuri în direct de la creatori de conținut care promovează articole disponibile pentru cumpărare. În plus, în încercarea de a curta utilizatorii cunoscuți din social media, Amazon a creat un program de afiliere care permite creatorilor să construiască pagini personalizate și să câștige un comision din achizițiile făcute de către cei care îi urmăresc folosind link-urile lor personalizate.

Deși compania nu a ajuns încă la același nivel de succes precum cel al concurenților săi, a încercat să câștige teren invitând creatori renumiți în programul său de sponsorizate. Însă, rămâne de văzut dacă va implementa în masă această funcție prin care sunt afișate videoclipuri similare cu cele de pe TikTok pentru a-și spori vânzările, și în mod evident pentru a atrage noi utilizatori fideli în cadrul platformei sale.

Share.
Avatar of Marian M.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.