Ieri cei de la Google Search au sarbatorit 15 ani, si cum putea fi altfel marcat acest eveniment decat prin lansarea unor noi caracteristici.
La un eveniment care a avut loc in Menlo Park, Google a anuntat o serie de caracteristici noi pentru produsele sale mobile, inclusiv pentru iOS. Tamar Yehoshua, VP la Google Search, a prezentat cateva dintre caracteristicile motorului de cautare, cum ar fi abilitatea acestuia de a mentine contextul in cautarile multiple. De asemenea, aceasta a mai demonstrat cum Google a crescut.
iOS app de la Google va fi foarte curand actualizata cu notificari, ceea ce o va face sa fie mai predictiva, asa cum este pe Android. Veti putea sa consultati harta direct cu aplicatia si, cel mai interesant, puteti cere ca Google sa va salveze memento-urile, care se vor deschide la notificari direct in aplicatia de cautare. Caracteristicile acestea nu prea-l aduc la egalitate cu Google Now de pe Android – care este, desigur, mult mai integrat cu sistemul de operare de baza -, insa, ceea ce conteaza este faptul ca, in sfarsit, vine cu o serie de caracteristici care lipseau utilizatorilor de iPhone.
Pe Android, veti avea parte de conversatii mult mai placute, Google afirmand ca puteti adresa intrebari follow-up fara a fi nevoiti sa mai repetati contextul. Exemplu pe care cei de la Google l-au oferit a fost urmatorul: au intrebat initial despre Turnul Eiffel, apoi a urmat o serie de intrebari despre greutatea si aplasarea lui folosind pronumele in locul numelui.
Pe mobil, cautarile HTML vor beneficia de un al design. Multe dintre noile caracteristici Google includ furnizarea de informatii direct in cautare in loc de a va redirectiona catre o alta pagina. Yehoshua a aratat cum putem afla informatii nutritionale fara a parasi interfata sa.
Amit Singhal, SVP de cautare de la Google, a anuntat un nou algoritm numit „Hummingbird”, pentru ierarhizarea rezultatelor de cautare, cel mai mare update de la sistemul „Caffeine”. De fapt, Hummingbird a fost deja lansat acum aproximativ 1 luna. Acesta efectueaza peste 90% din cautari si se pare ca face o treaba mult mai buna la manipularea întrebarilor lungi, complexe. Hummingbird ofera Google o mai mare capacitate de a intelege continutul si contextul documentelor pe care le indica, afirma reprezentantii companiei.