Rakuten, una dintre cele mai mari companii din Japonia, a anuntat ca va achizitiona platforma de mesaje si producatorul aplicatiei Viber pentru suma de 900 de milioane de dolari. Afacerea este cea mai mare si cea mai agresiva achizitie a companiei ce cauta sa „devina compania mondiala nr. 1 ce ofera servicii de internet„.
Serviciilor Viber i se pot adauga 225 de potentiali membri ai Rakuten Group la baza de date existenta de 300 de milioane de utilizatori inregistrati. Infratirea Rakuten-Viber ar putea deveni o provocare pentru Line ce a anuntat un numar de 300 de milioane de utilizatori inregistrati in luna Noiembrie a anului trecut si doreste ca in acest an sa atinga un numar de 500 de milioane de utilizatori. Viber a lansat curand serviciul Viber Out ce permite efectuarea de apeluri gratuite catre numere de telefoane mobile. Aplicatia Viber nu are momentan jocuri, un alt plus pentru Line, dar directorul executiv al companiei, Mikitani Hiroshi, a spus ca jocurile sunt in planul de dezvoltare al Rakuten pentru serviciul de mesagerie.
Intr-o declaratie, Mikitani a spus:
Sunt foarte nerabdator sa spun bun venit Viber in familia Rakuten. Viber aduce o experienta de inalta calitate de comunicatii prin VoIP disponibila pe piata.
Alte achizitii ale Rakuten includ: platforma e-reading Kobo pentru suma de 315 milioane de dolari cash, serviciul de streaming Spaniol Wuaki.tv si Viki, un serviciu global de video streaming. Aditional acestor achizitii, Rakuten a fost un investitor de top intr-o runda de 100 de milioane de dolari ce au dus la evaluarea Pinterest la 1.5 miliarde de dolari in Mai 2012.