Apărut în 2017, Molly’s Game este în continuare un film despre care discută adesea cei pasionați de jocuri de noroc. Inspirat dintr-o poveste reală, Molly’s Game prezintă cazul lui Molly Bloom, o fostă schioare de performanță care s-a retras din activitate din cauza unei accidentări și a ajuns să organizeze jocuri de poker exclusiviste și costisitoare la care au luat parte vedete și oameni de afaceri.

Aaron Sorkin a semnat scenariul și regia pentru acest film. Talentul său este arhicunoscut la Hollywood, o dovadă în acest sens fiind The Social Network. Însă povestea reală a lui Molly Bloom a fost redată excelent de Sorkin, într-un film care te ține în suspans de la început până la final. Și distribuția acestui film este foarte bună. Rolul lui Molly Bloom este interpretat de Jessica Chastain. Prestația sa a fost lăudată de critici și i-a adus inclusiv o nominalizare la Globurile de Aur. Idris Elba, Kevin Costner și Michael Cera completează și ei o distribuție foarte bună.

Filmele despre jocuri de cazino au stârnit dintotdeauna interesul publicului, având în vedere nivelul de distracție pe care îl generează, dar și suspansul. Iar Molly’s Bloom nu face rabat de la această idee, fiind un film captivant din primul până în ultimul minut. Se poate spune așadar că Aaron Sorkin și-a făcut debutul regizoral cu o poveste cu adevărat spectaculoasă, pe care a exploatat-o foarte bine. Ce-i drept, și povestea lui Molly Bloom are suficiente argumente pentru a fi ecranizată.

Drumul de la schi la poker

Molly Bloom avea o carieră promițătoare în schi și visa să ajungă la Jocurile Olimpice, până când a suferit un accident ce a obligat-o să se retragă. S-a mutat în Los Angeles, unde avea să lucreze într-un bar. Aici a început să ajute la organizarea unor jocuri de poker, până când a luat-o pe cont propriu și și-a creat propriul joc. Sportivi de performanță, actori și oameni de afaceri au participat la jocurile de poker pe mize importante organizate de Molly.

Drumul de la schi la poker. - Molly Bloom

Filmul are 2 ore și 20 de minute, timp în care poți vedea atât ascensiunea cât și decăderea lui Molly Bloom. Drumul către un succes rapid într-o lume periculoasă, în care agenții FBI au ajuns pe urmele sale. Apoi începe drumul către apărare, cu un Idris Elba ce face un rol foarte bun. În plus, deși filmul este destul de lung, momentele în care să spui că anumite scene nu aveau ce căuta sau sunt de umplutură sunt practic inexistente. Molly’s Game reușește să te țină atent de la început până la final.

Momentele în care distracția își face locul cu cele în care tensiunea apare sunt combinate foarte bine în acest film. În plus, lupta interioară ce se duce în Molly în momentul în care află că agenții federali sunt pe urmele sale, împreună cu presiunea pusa de cei din jur reprezintă alte puncte de atracție din acest film captivant ce merită cu siguranță văzut.

Nu a avut încasări impresionante

În pofida recenziilor bune de care a avut parte, Molly’s Game nu a avut un succes impresionant la box office. Încasările sale s-au ridicat la 59.3 milioane de dolari, la un buget de 30 de milioane de dolari.

Filmul a beneficiat însă de recenzii bune. Drept dovadă, Aaron Sorkin a avut nominalizări atât la Globurile de Aur cât și la Premiile Oscar pentru scenariul din Molly’s Game. În recenzia publicată de The Guardian, filmul a primit patru stele din cinci, ceea ce reprezintă o notă foarte bună pentru această publicație. În plus, cei de la Variety au notat că acest film „îi oferă lui Aaron Sorkin o mână câștigătoare în debutul său regizoral, într-un film care are loc în lumea pokerului underground”.

„Ideea este că Molly este un personaj grozav, iar în parteneriatul Chastain-Sorkin, ea a jucat la fel de solid precum rolul scris de Sorkin. Molly’s Game oferă acel exemplu rar al unui personaj feminin care învinge unii dintre cei mai bogați și mai puternici bărbați ai țării”, au mai comentat cei de la Variety.

Cum s-a încheiat povestea lui Molly Bloom

Molly Bloom a creat acest joc de poker în 2007, însă patru ani mai târziu FBI a intrat pe fir când îl urmărea pe Bradley Ruderman, unul dintre participanți. Acesta organizase o schemă Ponzi și pierduse banii investitorilor. Pe 16 aprilie 2013, Bloom a fost arestată și pusă sub acuzare alături de peste 30 de persoane. Avea 34 de ani când s-a întâmplat acest lucru și a conștientizat că făcuse ceva greșit.

Drept urmare, în mai 2014 ea a pledat vinovată și a fost condamnată la 1 an de închisoare cu suspendare, a primit o amendă de 1.000 de dolari și efectuat 200 de ore de muncă în folosul comunității. A ales să-și spună povestea prin intermediul unei cărți în care a protejat însă identitatea jucătorilor în mare măsură, cu excepția celor cunoscuți deja din presă și din anchetă.

Viața ei s-a schimbat total după episodul în care a fost implicată, iar în prezent este un antreprenor de succes din SUA, un speaker motivațional și o persoană care apără drepturile femeilor în societate. Se folosește de experiența pe care a avut-o pentru a fi un model pentru femeile din toată lumea. În plus, ea mai este invitată din când în când și la turnee de poker, chiar dacă a mărturisit că nu prea joacă, deși cunoaște regulile.