Free cookie consent management tool by TermsFeed

Potrivit MacRumors, 9to5Mac și AppleInsider, Apple plănuiește să afișeze reclame în App Store. Acestea vor apărea în fila Today (Astăzi), în formatul de card mai mare folosit de alte conținuturi din acea filă, și vor apărea, de asemenea, sub antetul „You Might Also Like” (S-ar putea să vă placă și…) de pe paginile aplicațiilor individuale.

Această schimbare ar putea avea un impact major asupra modului în care utilizatorii descoperă aplicații noi, precum și asupra modului în care dezvoltatorii își comercializează aplicațiile. De altfel, Această schimbare ar putea avea un impact mare asupra dezvoltatorilor, care se bazează pe App Store pentru a fi descoperiți.

Având în vedere că reclamele apar atât în fila Today, cât și pe paginile aplicațiilor individuale, este posibil ca publicitatea plătită să devină o parte necesară a comercializării unei aplicații. Acest lucru ar putea duce la creșterea costurilor pentru dezvoltatori și ar putea îngreuna sarcina aplicațiilor mici de a concura cu cele mai mari, cu bugete mai consistente.

Apple dorește în mod deliberat să se deosebească de concurență

Această modificare este menită să ajute dezvoltatorii de aplicații în promovarea lor. Bineînțeles, utilizatorii vor putea descoperi aplicații noi la fel ca până acum, dar acum vor fi și reclame. În prezent, reclamele se află doar în motorul de căutare al App Store. Acestea sunt evidențiate în albastru și sunt astfel ușor de recunoscut ca fiind reclame. De asemenea, noile reclame ar trebui să se distingă de alte aplicații într-un mod similar cu cel în care se diferențiază reclamele existente.

Acest lucru va diferenția compania Apple de modul în care sunt afișate reclamele de către concurență, și anume de Google Play Store. Acolo, aplicațiile la care se face publicitate nu sunt evidențiate în culori și pot fi recunoscute doar printr-un mic „Ad” deasupra titlului, fapt ce poate duce în eroare mulți utilizatori.

Aplicațiile sunt și ele vizate de această modificare

Potrivit unui raport recent al lui Mark Gurman, Apple lucrează în prezent la integrarea publicității în serviciile sale de hărți și podcasting. Se spune că aplicațiile iPhone Maps, Apple Podcast și Apple Books ar fi luate în considerare pentru integrarea publicității. Tot potrivit lui Gurman, ne este confirmat că s-au făcut deja eforturi interne pentru a încorpora elemente de publicitate în software-ul de navigație.

La fel ca în cazul Google Maps, anumite cafenele, restaurante sau magazine din apropierea utilizatorilor Apple ar putea fi evidențiate prin reclame. Însă, Gurman consideră ca fiind realist implementarea unor reclame doar în Apple Books și Apple Podcasts. Cu toate acestea, planurile concrete îi sunt necunoscute până în prezent, Apple preferând să păstreze tăcerea în ceea ce privește acest subiect.

Nu există o dată exactă pentru a ști când aceste noi reclame vor fi implementate

În momentul de față, se presupune doar că App Store va avea mai multe reclame în viitor. Încă nu este clar când vom vedea aceste reclamele, dar, având în vedere că tehnologia este deja dezvoltată, nu va trebui să așteptăm mult timp pentru a le descoperi.

De-a lungul anilor, diferitele tipuri de servicii oferite de Apple s-au extins în tot felul de noi domenii generatoare de bani, iar reclamele sunt unul dintre ele. În 2010, Steve Jobs a anunțat iAd în încercarea de a-i determina pe dezvoltatori să utilizeze în aplicațiile lor reclame de tip banner Apple în locul celor de la Google AdMob și alții. iAd a fost un eșec de la început și a fost închis câțiva ani mai târziu.

Acum, acest efort al companiei de a genera un aport mai mare din punct de vedere monetar se poate vedea că există și se află în continuă creștere. Pe această cale, conform 9to5Mac, Apple chiar a fost acuzat de-a lungul timpului că exploatează piața de publicitate și, în același timp, o limitează prin caracteristici de confidențialitate, cum ar fi App Transparency. Iar dacă va continua să își urmeze acest plan, la nivelul clienților își riscă reputația deoarece experiența premium de utilizare a dispozitivelor se va putea diminua.

Share.
Avatar of Marian M.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.