Sistemul Autopilot al Tesla a fost subiectul multor dezbateri de-a lungul timpului. Unii consideră că este un pas revoluționar în lumea transporturilor, în timp ce alții și-au exprimat îngrijorarea cu privire la gradul de siguranță pe care îl oferă. Acum, un critic al Tesla scoate în lumină problemele sistemului Autopilot al companiei la un nou nivel. Într-un videoclip recent, Dan O’Dowd, miliardar și fondator al Green Hills Software, a decis să se focuseze pe o singură problemă: pericolele sistemului de conducere complet autonomă al Tesla în preajma copiilor.
Ignoră sistemul Autopilot al Tesla copiii?
După cum știe orice șofer, unul dintre cele mai importante elemente de siguranță ale unei mașini este reprezentat de frânele sale. Frânele ne permit să oprim atunci când avem nevoie și ne pot ajuta să evităm accidentele. Cu toate acestea, se pare că funcția Autopilot de la Tesla ar putea să nu fie atât de sigură pe cât am crezut. Videoclipul lui Dan O’Dowd arată o Tesla care se izbește de manechine de mărimea unui copil, la viteză maximă, fără să oprească. Videoclipul susține că mașina rulează cea mai recentă versiune beta a software-ului de conducere complet autonomă de la Tesla (10.12.2) și că funcția Autopilot a fost activată. Acest lucru este extrem de îngrijorător, deoarece ridică întrebări serioase cu privire la siguranța funcției Autopilot de la Tesla și că nu este atât de sigură pe cât pare pentru a fi utilizată pe drumurile publice.
Descrierea videoclipului menționează: „Testul nostru de siguranță privind capacitatea tehnologiei de conducere complet autonomă de la Tesla de a evita manechinele de dimensiunea unor copii mici a demonstrat în mod concludent că software-ul de conducere complet autonomă de la Tesla nu evită copiii și nici măcar nu încetinește atunci când un manechin de mărimea unui copil se află direct în fața mașinii. În rest, videoclipul (care este un clip de tip campanie) nu ezită să treacă de la o extremă la alta pentru a atrage atenția împotriva producătorului, menționând: „Elon Musk spune că software-ul de conducere complet autonomă al Tesla este „grozav” și te va surprinde, dar funcționează cu adevărat?”.
Cifre, imagini… există o mulțime de neconcordanțe în acest test
După cum relatează site-ul Electrek, în fiecare test realizat de Dan O’Dowd, Tesla a accelerat până la 65 km/h înainte ca sistemul de conducere complet autonomă să fie activat – la aproximativ 100 de metri de manechin. Cu toate acestea, în rezultate se poate observa că viteza de impact a fost în continuare de aproximativ 40 km/h.
Electrek consideră că singura explicație plauzibilă pentru aceste rezultate este că șoferul nu a activat de fapt sistemul și că mașina, spre deosebire de ceea ce spune Dan O’Dowd în videoclip, a decelerat în ultimii 100 de metri înainte de impact. Dar asta nu e tot: în clipul propriu-zis, consola Tesla este văzută pentru scurt timp în timp ce vehiculul este aflat între conuri.
Se poate vedea clar că sistemul nu funcționează, deoarece predicția de direcție rămâne gri (nu albastră), iar pictograma Autopilot nu apare în colțul din stânga sus. Potrivit Elektrek, ar fi fost chiar anormal dacă sistemul ar fi putut fi activat la locul de testare fără intervenția tehnică.
Sistemul, care se află în faza beta, se bazează încă pe datele de cartografiere, iar testul a fost efectuat pe o pistă de curse închisă – care nu este inclusă în zonele în care poate fi activată această funcție. Astfel, s-au cerut explicații echipei care au realizat campania lui Dan O’Dowd – și au primit un răspuns care a lăsat prea mult loc de interpretări cu privire la presupusa activare a sistemului Autopilot.
Ulterior, un alt videoclip a fost postat online, în care se vede activarea funcției pe ecran (însoțită de imagini cu manechine care sunt lovite). Cu toate acestea, Electrek subliniază că cifrele rămân neconforme cu imaginile și afirmațiile destul de exagerate deoarece nu se pot efectua teste al sistemului FSD Beta fără a porni mai întâi FSD Beta în mod corect. The Dawn Project și O’Dowd au făcut o greșeală imensă publicând acest lucru și trebui să retragă clipul cât mai curând posibil, deoarece nu pot nega că testul a fost un eșec acum că l-au publicat.