Free cookie consent management tool by TermsFeed

La 1 august, guvernul din Shenzhen va pune în aplicare noile reglementări cu privire la circulația vehiculelor autonome în oraș. Regulile sunt concepute pentru a promova funcționarea sigură și eficientă a mașinilor autonome și acordă permisiunea ca vehiculele autonome să funcționeze fără o persoană pe scaunul șoferului. În plus, normele stabilesc un set de proceduri pentru gestionarea încălcărilor și a accidentelor rutiere.

Reglementările permit ca vehiculele autonome să funcționeze în zone desemnate ale orașului, iar companiile trebuie să obțină permisele relevante înainte de a putea începe testarea vehiculelor lor. În plus, vehiculele trebuie să fie înregistrate la Ministerul Securității Publice și să se angajeze în activități comerciale, cum ar fi taxarea călătoriilor. Deși reglementările pot părea complexe, acestea oferă un cadru clar pentru operarea vehiculelor autonome în oraș. Astfel, având în vedere că reglementările vor fi în vigoare, companiile vor putea merge mai departe cu planurile lor de a aduce vehicule autonome pe străzile din Shenzhen și nu numai.

Acesta nu este singura municipalitate care permite circulația vehiculelor fără șofer pe străzile sale. Robotaxi au fost autorizate să funcționeze, de la caz la caz, în Beijing, precum și în San Francisco și în zona Phoenix. Acest lucru a fost posibil datorită capacității pe care au atins-o vehiculele autonome care sunt capabile să circule pe străzile orașelor fără incidente. Astfel, pe măsură ce tehnologia continuă să se dezvolte, este probabil că tot mai multe orașe vor începe să permită circulația vehiculelor fără șofer pe drumurile lor.

Având în vedere că răspunderea în caz de accident este o preocupare cheie pentru industria vehiculelor electrice autonome, noile reglementări din Shenzhen au luat în considerare această problemă. Reglementările prevăd că, în cazul în care există un șofer pe scaunul șoferului, iar mașina funcționează în mod autonom, acesta va fi tras la răspundere de către autoritățile de transport. În caz contrar, proprietarul sau administratorul vehiculului va fi tras la răspundere. De asemenea, regulamentul prevede că, în cazul în care accidentul este cauzat de un defect al mașinii autonome, atunci proprietarul mașinii poate solicita despăgubiri de la producător.

Cu toate acestea, rămâne de văzut cum vor fi puse în aplicare aceste reglementări în practică, deoarece definesc trei niveluri de conducere autonomă, în funcție de capacitatea vehiculului de a îndeplini sarcini de conducere. Primul este conducerea automată condiționată, în care vehiculul poate îndeplini unele sarcini dinamice de conducere. Cel de-al doilea este conducerea extrem de automată, în care mașina este capabilă să îndeplinească majoritatea tipurile de sarcini dinamice de conducere. Ambele niveluri necesită prezența unui om pe scaunul șoferului. Ultimul nivel este condusul complet automat, fără a fi necesară intervenția umană în niciun moment.

De altfel, sunt specificate și câteva cerințe pe care vehiculele autonome trebuie să le respecte. În primul rând, aceste vehicule trebuie să fie echipate cu un indicator luminos extern care trebuie să fie aprins ori de câte ori funcționează în modul de conducere autonomă. Acest lucru este menit să fie un avertisment pentru ceilalți participanți la trafic, inclusiv pentru pietoni. În plus, vehiculele trebuie să dispună de un mijloc de detectare a pietonilor și a altor obstacole și de reacție la acestea. De asemenea, acestea trebuie să fie echipate cu un sistem de siguranță care poate opri vehiculul dacă este necesar.

Astfel, Shenzhen devine primul oraș chinez care permite circulația vehiculelor autonome pe drumurile sale. Măsura este văzută ca o modalitate de a stimula reputația deja puternică a orașului ca centru de inovare tehnologică. Metropola găzduiește sediile unora dintre cei mai mari giganți chinezi din domeniul tehnologiei, printre care DJI, Huawei și Tencent. În ceea ce privesc robotaxiurile, nu vor avea voie să funcționeze peste tot, ci doar în anumite zone desemnate de guvern. Măsura face parte din eforturile mai ample ale orașului Shenzhen de a se poziționa ca oraș inteligent de top. În ultimii ani, orașul a lansat o serie de inițiative menite să facă infrastructura sa mai eficientă și mai durabilă. Odată cu implementarea mașinilor fără șofer, Shenzhen își consolidează astfel și mai mult poziția de pionier al inovației urbane.

Share.
Avatar of Marian M.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.