Un nou studiu confirma ceea ce Google stia deja – cu cat un angajat este mai fericit cu atat creste productivitatea fara a sacrifica calitatea. Economistii au facut mai multe experimente pentru a testa ideea ca angajatii fericiti lucreaza mai mult. In laborator, acestia au descoperit ca angajatii fericiti sunt cu 12% mai productivi.
Studiul a fost condus de Andrew Oswald, Eugenio Proto si Daniel Sgroi de la Departamentul Economic al Universitatii din Warwick. Rezultatele studiului, ce vor fi publicate in Journal of Labor Economics, au inclus patru experimente diferita cu mai mult de 700 de participanti.
In timpul experimentelor, un numar de participanti li se aratau fie un clip de comedie fie tratati cu ciocolata gratuita, bautura si fructe. Alti participanti au fost chestionati despre tragediile din familie cum ar fi doliul pentru aputea evalua daca un nivel mai scazut de fericire a fost ulterior asociat cu o productivitate mai scazuta.
„Companii ca Google au investit mai mult in suportul angajatilor iar rezultatul a fost satisfactia acestora. Pentru Google, a crescut cu 37%; stiu ei despre ce este vorba. In conditii controlate, facand angajatii mai fericiti rezulta rezultate mai bune.” spune Oswald Andrew
Sursa: University of Warwick