Mult prea des intalnim postari pe retelele de socializare ce sustin ca pentru fiecare Like primit se va face o donatie caritabila de o anumita suma catre o cauza nobila.
Dar astazi, UNICEF Suedia a lansat o campanie in care sa reaminteasca utilizatorilor de internet ca Like-urile de pe Facebook nu sunt egale cu bani iar persoanele ce doresc cu adevarat sa faca gesturi caritabile ar trebui sa faca acest lucru in realitate. Posterul de mai jos ne arata campania UNICEF Suedia:
Pentru a merge mai departe cu campania, UNICEF a lansat 3 reclame, difuzate in Suedia, fiecare luand o abordare diferita pentru distributia mesajului. Prima – si probabil cea cu cel mai mare impact – ne infatiseaza un tanar baiat orfan vorbind despre ingrijorarea lui ca s-ar putea sa fie bolnav, asa cum mama sa s-a imbolnavit. Apoi acesta continua spunand ca UNICEF are 177.000 de Like-uri pe Facebook asa ca el crede ca totul va fi in ordine.
Celelalte doua reclame nu sunt chiar asa de serioase. Amandoua infatiseaza aceeasi persoana incercand sa plateasca pentru bunuri – pranzul in una din ele, si un pulovar de casmir in cealalta – cu Like-uri de pe Facebook. Bineinteles ca nu merge prea bine. Fiecare reclama se incheie cu mesajul: „Vaccin(urile) nu pot fi cumparate nu Like-uri„.
Nu este nimic gresit in campanii umanitare pe Facebook, acestea prezinta lumii fapte grave despre care nu ar fi stiut ca exista. Dar, UNICEF, impreuna cu alte companii de publicitate ca Forsman & Bodenfors pur si simplu reamintesc persoanelor ca pentru a face o diferenta reala, sunt necesare donatii reale.
„Ne plac Like-urile si social media ar putea fi un bun prim pas in a face lumea sa se implice dar nu ar trebui sa se opreasca doar la asta. Like-urile nu slaveaza vietile copiilor. Avem nevoie de bani reali pentru a cumpara vaccinuri, de exemplu” declara Directorul de comunicatii UNICEF Suedia Petra Hallebrant intr-un interviu.
Acum ca UNICEF a facut un pas in fata reamintind tuturor ca Like-urile de pe Facebook nu vor schimba lumea, va fi interesant sa vedem daca alte organizatii caritabile vor face si ele pasi in acest sens.