Google continua sa acapareze piata de live streaming iar zilele trecute a anuntat ca YouTube ofera suport pentru streaming live la rezolutii HD si FullHD la o rata de 60fps.
Streamingul live la rata de 60fps este suportat de cel mai mare site de streaming de pe web: Twitch iar Google imbunatateste playback-ul in formatul HTML5. In comparatie cu batranul Flash, folosit de Twitch pentru streamuri, HTML5 este mult mai eficient si are suport pentru mai multe viteze de playback permitand utilizatorilor sa deruleze inapoi pe timpul urmaririi unui stream live iar apoi sa ridice viteza cu pana la 1.5x sau 2.x fata de cea normala de redare.
Google are ca tinta gamerii pentru streamingul la 60fps. Compania a lucrat impreuna cu doua companii dezvoltatoare de streaming pentru jocuri, Elgato si XSplit, pentru a oferi utilizatorilor aceste viteze pentru transmisiunile live. Alti dezvoltatori vor avea posibilitatea de a adauga suportul pentru transmisiile live la 60fps in cadrul aplicatiilor acestora prin intermediul YouTube API.
Noua optiune de streaming nu afecteaza in mod semnificativ latenta streamurilor de pe YouTube, potrivit Google. Publicatia Ars Technica sustine ca latenta actuala pe platforma de streaming a YouTube este de 30-60 de secunde, nu prea buna pentru interactiunile dintre streameri si urmaritori.
Pentru inceput, YouTube ofera suportul de streaming la 60fps doar pentru playback-ul pe desktop dar compania il va integra si pe alte platforme in saptamanile ce urmeaza.