Se pare că rețeaua de socializare Facebook nu scapă de probleme și se lovește de una nouă. Conform unui nou proces intentat companiei, Facebook a mărit, în mod deliberat audiențele reclamelor, pentru a obține profituri mai mari.
Impactul Potențial oferea clienților date mărite artificial
Conform procesului intentat, managerii companiei au știut că așa numita estimare a “Impactului Potențial” era înșelătoare dar nu au procedat correct prin rectificarea acestei probleme deoarece în acest mod ar fi pierdut din venituri.
Cum poate bine știi, Facebook își obține veniturile din rularea de reclame pe paginile rețelei de socializare.
Unealta de estimare a Impactului Potențial ajută agențiile de publicitate să introducă bugetele de publicitate și să obțină astfel date referitoare la numărul potențiali de clienți cărora le va fi afișată respectiva reclamă.
“Facebook a știut de câțiva ani că Impactul Potențial a fost crescut artificial și este înșelător.”
– au spus avocații din procesul intentat companiei.
Facebook a declarat anterior că estimările făcute nu au intenționat niciodată să fie garanții explicite și că nu ar fi putut cauza daune pentru clienți, conform publicației Barron’s care citează AFP.
Ultima modificare făcută uneltei de estimare a audiențelor “Impact Potențial” a fost făcută în anul 2019.