În august 2020, Fall Guys: Ultimate Knockout a devenit un adevărat fenomen în industria jocurilor video. Acesta a fost și a reușit să fie vândut într-un număr de 2 milioane de exemplare pe PC, atrăgând, de altfel, un număr mare de gameri și pe consolele video. Jocul, care se bazează pe formatul Battle Royale, pune playerii unul împotriva celuilalt într-o serie de provocări fizice iar primii care ajung la final câștigă runda.
Chiar dacă a trecut mult timp de la lansare, pasiunea jucătorilor a rămas destul de puternică, iar din acest motiv Epic Games a decis să cumpere jocul și să îl facă free-to-play, la fel ca Rocket League. Rezultatul este unul destul de impresionant, aproape 20 de milioane de persoane s-au înregistrat în primele 48 de ore de la lansare, iar Fall Guys a continuat să atragă noi jucători astfel încât lucrurile nu s-au oprit aici. Compania a anunțat că s-a depășit pragul de 50 de milioane de jucători în două săptămâni, pe toate platformele.
Cu noua versiune free-to-play, jocul a atins un nou record de jucători activi pe Epic Games Store și prin urmare, Fall Guys: Ultimate Knockout a devenit una dintre cele mai mari exclusivități Epic Games Store pe PC al cărui succes pare să nu aibă sfârșit.
În general, achizițiile și investițiile reprezintă o parte esențială a strategiei de creștere a oricărei companii iar Epic Games nu face excepție de la acest lucru. Achiziția Houseparty și a Rocket League de la Psyonix sunt două exemple ale modului în care compania și-a diversificat, respectiv diversificat portofoliul.
Astfel, achiziționarea de către Epic Games a jocului Fall Guys și transformarea acestuia în free-to-play reprezintă o nouă dezvoltare a modelului său de afaceri. Făcând jocul gratis, Epic Games a reușit să atragă un număr mare de jucători noi încât serverele au fost copleșite de cerere și au căzut pentru scurt timp. Deși este imposibil de spus câți dintre acești jucători vor rămâne fideli, nu există nicio urmă de îndoială că Epic Games a făcut încă o dată o mișcare inteligentă care va da roade pe termen lung și care cu siguranță este un semn bun pentru perspectivele de viitor ale companiei.
Mai mult, pentru a asigura succesul acestei schimbări, a fost lansată și o extensie pentru Twitch care permite streamerilor să creeze lobby-uri private pentru derularea competițiilor cu propria comunitate de abonați. Cu ajutorul acesteia, vor putea fi create atât lobby-uri, cât și evenimente de tip turneu cu clasamente. Această funcție va permite, de asemenea, creatorilor să filtreze înscrierile doar pentru abonații canalului lor de Twitch, limitând participanții după bunul plac.
Pagina de extensie a plugin-ului spune că streamerii sunt responsabili pentru împărtășirea tuturor informațiilor despre eveniment cu jucătorii, inclusiv programul, formatul, sistemul de puncte și restricțiile de înregistrare, dacă este cazul. Fall Guys menționează, de asemenea, că pentru apariția clasamentului este necesar ca fiecare lobby să aibă cel puțin un administrator pentru a prelua punctajul.
Astfel, pe lângă faptul că jocul a devenit free-to-play, Epic Games va avea acum de beneficiat și de pe urma extensiei deoarece comunitățile de pe Twitch vor putea interacționa mult mai bine direct în joc ca niciodată până acum. Iar asta ar însemnă că Fall Guys va fi propulsionat și mai puternic către un nivel ridicat de popularitate.
Cu toate acestea, doar timpul ne va spune dacă Fall Guys va reuși să își mențină baza impresionantă de jucători fiindcă se confruntă cu o concurență acerbă din partea altor jocuri battle royale, precum Fortnite și Apex Legends, și rămâne de văzut dacă jucătorii vor continua să mai intre la un meci de Fall Guys în lunile și anii care vor urma. Cu toate acestea, jocul a avut deja un impact uriaș asupra acestei nișe și va fi un titlu care va fi ușor de recunoscut de multe generații de gameri.