Pe 1 septembrie, Steam va implementa o serie de schimbări. Potrivit site-ului oficial, modificările sunt implementate pentru a face totul cât mai clar și mai simplu posibil pentru clienți să găsească jocuri pe care să le cumpere și să le joace pe Steam. Totul a pornit de la faptul că dezvoltatorii de jocuri includ prea mult text, logo-uri cu premii și chiar scoruri de recenzii în imaginile lor. Acest lucru a făcut ca Steam să-și dea seama că informațiile sale din regulament nu sunt atât de clare pe cât ar trebui.
Astfel, începând cu data de 1 septembrie, Steam nu va mai fi niciodată la fel deoarece imaginile de tip banner, denumite „Capsules” în Steamworks, vor fi restricționate în ce privește includerea anumitor elemente distinctive. Prin urmare, developerii vor putea include doar ilustrații cu jocul, numele jocului și orice subtitlu oficial. Acest lucru înseamnă că imaginile nu pot include scoruri de recenzii, nume sau logo-uri de premii, text de marketing pentru reduceri sau text care promovează un alt produs. Pe această cale, modificarea va contribui la asigurarea faptului că toate jocurile sunt comercializate într-un mod corect și coerent.
Steam implementează un nou regulament fără compromisuri
Valve afirmă că există o creștere a cantității text, a logo-urilor care promovează recompense, a ofertelor promoționale și a notelor de revizuire aplicate pe aceste bannere. Acest lucru a dus la o lipsă de claritate în magazin privind multe jocuri. Unele logo-uri de jocuri au devenit atât de mici încât este dificil pentru jucători să își dea seama care este numele jocului. În alte cazuri, imaginile sunt atât de aglomerate încât sunt incomode și greu de citit.
Steam este, de asemenea, îngrijorat de faptul că includerea unor note obținute din recenzii pe o imagine vor putea duce cu timpul în eroare în cazurile în care acestea nu sunt actualizate cu notele actuale obținute din recenzii la timp, ceea ce reprezintă o practică din ce în ce mai frecventă în lumea jocurilor. Ca atare, noile reguli au ca scop clarificarea imaginilor prezentate pe paginile principale ale magazinului Steam.
Acest lucru înseamnă că nu mai sunt permise scorurile de recenzii de orice fel, inclusiv recenzii Steam sau surse externe de știri, numele premiilor, simbolurile sau logo-urile. În plus, nu sunt permise textele de marketing cu discount (spre exemplu, „On Sale Now” sau „Up to 90% off”) și nici textele sau imaginile care promovează un alt produs (chiar dacă este vorba despre alte titluri din aceeași franciză).
Spre exemplu, mai jos puteți vedea un exemplu de elemente interzise, care nu vor mai putea fi prezente în imagini.
Valve înțelege că dezvoltatorii doresc să anunțe actualizări majore și evenimente sezoniere și că acest lucru în „capsule art” poate fi benefic pentru utilizatori. Prin urmare, dezvoltatorii au voie să folosească textul care descrie noul conținut – cum ar fi DLC, Battle Pass-uri, actualizări majore și evenimente sezoniere – ca și „Capsule Art Replacement”. Acesta poate fi setat pentru a înlocui bannerul obișnuit al unui joc pentru o perioadă de până la o lună și este, în vederea noilor reguli, o modalitate excelentă pentru dezvoltatori de a anunța jucătorii despre noul conținut care i-ar putea interesa și, de asemenea, permite companiei Valve să mențină magazinul Steam în continuare cu un aspect proaspăt și actualizat.
Compania a cerut tuturor dezvoltatorilor de jocuri să facă modificările necesare pentru ca imaginile lor să fie în conformitate cu noile reguli așa cum trebuie. Aceasta adaugă că „orice joc care nu respectă aceste reguli poate avea limitări în ceea ce privește vizibilitatea în magazinul Steam și nu va fi eligibil pentru a apărea în cadrul vânzărilor și evenimentelor oficiale Steam”, astfel că dezvoltatorii vor trebui să facă schimbările rapid.