Free cookie consent management tool by TermsFeed

Amazon se retrage de pe piața de cărți electronice din China anul viitor. Această veste a fost anunțată joi de companie pe contul de Weibo, unde se mai menționează că utilizatorii vor putea continua să descarce cărțile cumpărate timp de un an după ce va fi pusă în aplicare hotărârea.

Măsura vine ca urmare a înăspririi reglementărilor din China privind publicarea online, care impune Amazon și altor firme străine să obțină o licență de la autoritatea națională de reglementare a publicațiilor din țară.

Joi, Gao Feng, purtătorul de cuvânt al Ministerului chinez al Comerțului, a răspuns la întrebările legate de recentul anunț al companiei Amazon, care a precizat că își va închide business-ul cu ebook-uri în China. Feng a precizat că China este a doua cea mai mare piață de consum din lume și că există o mare nevoie de rapiditate în îmbunătățire și adaptarea produselor și serviciilor.

El a continuat spunând că decizia Amazon de a ieși de pe piața chineză a cărților electronice este de înțeles, având în vedere starea actuală a pieței. Feng a subliniat, de asemenea, faptul că multe companii locale reușesc să satisfacă cu succes nevoile consumatorilor chinezi.

Gao a menționat, de astfel, că în general, China continuă să mențină o atracție puternică pentru investițiile străine. Din ianuarie până în aprilie 2022, valoarea capitalului străin utilizat în China a fost de 478,61 miliarde de yuani (71,7 miliarde de dolari), în creștere cu 20,5% față de anul precedent. În special, investițiile din Statele Unite în China au crescut cu 53,2%.

China continuă să primească investitori din întreaga lume și să își sporească în continuare deschiderea față de cooperarea internațională. Aceste statistici arată că, în ciuda tensiunilor recente, economia chineză rămâne puternică și atractivă pentru întreprinderile străine. Aceasta este o veste bună atât pentru cetățenii chinezi, cât și pentru economia globală în ansamblu.

În decembrie 2012, site-ul web chinez al Amazon a lansat oficial un magazin de cărți electronice Kindle, permițând utilizatorilor să achiziționeze direct conținut chinezesc. La începutul funcționării sale, magazinul a lansat zeci de mii de cărți online. Patru ani mai târziu, În 2016, China a devenit cea mai mare piață de ebook-uri din lume. Potrivit unui raport al China Internet Network Information Center, în iunie 2016, numărul de internauți chinezi care au citit cărți electronice în ultimele șase luni era de aproximativ 310 milioane, reprezentând 22,6% din utilizatorii de internet.

În ultimii ani, piața cărților electronice din China a devenit din ce în ce mai competitivă. În timp ce Kindle a dominat, acum se confruntă cu o concurență acerbă din partea mai multor companii chineze. JD.com, Dangdang și WeChat și-au lansat propriile business-uri în domeniul cărților electronice și fiecare dintre ele oferă o gamă unică de caracteristici și servicii. Prin urmare, Kindle a fost nevoit să inoveze pentru a rămâne competitiv. În special, compania s-a concentrat pe îmbunătățirea experienței utilizatorului pe dispozitivele sale și pe facilitarea achiziționării și citirii de cărți electronice de către clienții chinezi.

Cu toate acestea, încă de la începutul anului 2022, au apărut informații că Kindle se va retrage în cele din urmă de pe piața chineză. Consumatorii puteau și pot în continuare să utilizeze Kindle în mod normal și să acceseze serviciile. Cu toate acestea, magazinul oficial Taobao al Kindle a fost închis. Magazinul de pe JD.com și toate magazinele fizice offline au fost, de asemenea, închise unul după altul. Astfel, toate acestea sunt semne că Kindle în China este pe cale să-și oprească activitatea.

Share.
Avatar of Marian M.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.