Free cookie consent management tool by TermsFeed

TikTokizarea rețelelor sociale pare că nu are loc doar pe Instagram și YouTube. Facebook, care a inovat prin implementarea news feed-ului, va călca și el pe urmele TikTok-ului. Această schimbare se se focusează strict algoritm, nu la interfața (sau „esența”) rețelei de socializarea a lui Mark Zuckerberg.

Știrea a fost dezvăluită de site-ul The Verge. Jurnalistul Alex Heath a avut acces la anunțul companiei trimis angajaților Facebook pe 27 aprilie 2022. În acesta, Tom Alison, executivul Meta, responsabil de această rețea socială, se va focusa pe planul de a da prioritate celor mai populare postări în feed-urile utilizatorilor, indiferent de originea lor. Astfel, Facebook va favoriza conținutul pe care mulți oameni au dat click, indiferent originea provenienței acestuia.

Schimbarea îi va face pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe Facebook și, prin urmare, această decizie va și stârni controverse, întrucât unele persoane vor fi îngrijorate că va duce la o răspândire și mai mare a știrilor false și a altor conținuturi nedorite. Cu toate acestea, Facebook va apăra această schimbare, mai mult ca sigur susținând că va contribui la asigurarea faptului că utilizatorii vor vedea doar cel mai relevant și popular conținut de pe Facebook, afișând doar ceea ce este considerat important pentru fiecare în funcție de like-uri și comentarii.

În trecut, Meta a călcat deja pe urmele TikTok-ului cu Instagram, unde a lansat Reels și își consolidează acum din ce în ce mai mult investițiile în conținutul audiovizual. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum vor reacționa utilizatorii Facebook când implementarea va fi finalizată. Rețeaua de socializare a fost deja și încă este criticată pentru rolul său în răspândirea de informații false și pentru că este „în esență” un spațiu de reunire a prietenilor și nu atât de mult pentru „distracție”. Din acest motiv, este greu de imaginat că Facebook va reuși să capteze același public care se bucură să petreacă ore întregi pe TikTok.

Există, de asemenea, mai multe provocări tehnice pe care Facebook va trebui să le depășească. În primul rând, platforma nu este construită pentru videoclipuri. Acest lucru înseamnă că utilizatorii derulează adesea prin feed-ul lor fără a acorda cu adevărat atenție conținutului. În schimb, TikTok este o platformă video dedicată, care îi menține pe utilizatori implicați prin redarea unui videoclip unul după altul. De asemenea, Facebook va trebui să se confrunte cu faptul că majoritatea utilizatorilor săi accesează site-ul prin intermediul telefoanelor, care au ecrane mult mai mici decât televizoarele sau computerele desktop. Acest lucru ar putea îngreuna vizionarea de către utilizatori a videoclipurilor de lungă durată pe Facebook.

Desigur, este probabil ca această schimbare să determine utilizatorii să petreacă mai mult timp pe site, deoarece li se va prezenta un flux nesfârșit de conținut nou de explorat. Acest lucru este pentru Facebook o situație avantajoasă fiindcă numărul de ore petrecute zilnic pe rețeaua de socializare va crește vertiginos. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum vor reacționa utilizatorii la schimbare fiindcă, Facebook dorește să devină un ‘Discovery Engine’, o rețea de socializare care nu se limitează la afișarea pasivă a conținutului paginilor pe care utilizatorul le-a plăcut deja, dar care propune în mod activ altele noi. Asta înseamnă că postările publicate de prieteni, dar și din paginile deja urmărite, vor obține vizibilitate redusă. Pentru creatorii de conținut, asta nu este neapărat rău: ca și în cazul TikTok, creșterea organică ar trebui să devină mai ușoară și mai rapidă.

Spre final, realizăm că Facebook nu a ajuns să mai inoveze fiindcă, după cum observăm, are o istorie lungă a faptului că mereu a copiat funcțiile de succes ale platformelor nou-apărute. A început cu clone ale Snapchat și Instagram, iar mai apoi a adăugat Stories și alte caracteristici care au fost popularizate de aceste aplicații. Acum, odată cu creșterea popularității TikTok, se pare că Facebook încearcă din nou să copieze succesul altora. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă marea companie va putea profita de acest trend pe care l-a creat TikTok-ul.

Share.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.