Free cookie consent management tool by TermsFeed

Facebook a devenit o retea sociala care este adesea complicata, riscanta si, peste toate, prea invadata de parinti pentru a oferii tinerilor un tip de libertate digitala de care au nevoie.

Pentru a intelege unde tinerilor le face placere sa isi petraca timpul virtual in zilele noastre, trebuiesc doar urmariti pe smartphone-uri. Lumea lor se invarte in jurul Instagram, aplicatia confundata cu o aplicatie elevata de fotografiere si alte aplicatii ce sunt considerate de moda veche fata de regatul lui Mark Zuckerberg.

Pentru tineri, Instagram, si mult mai recent, SnapChat, o aplicatie folosita pentru trimiterea de imagini si videoclipuri ce apar si dispar reprezinta opusul Facebook: simplu, secret si amuzant.

Directorul financiar David Ebersman a recunoscut ca Instagram, o aplicatie care a descris-o ca fiind populara prin randurile „generatiei tinere” este un competitor formidabil pentru Facebook.

„Ceea ce stim este ca Instagram este deja un serviciu foarte popular ce continua sa cresca foarte rapidsi, credem ca, bazandu-ne pe informatiile ce le avem, este foarte popular printre aceste tipuri de de utilizatori ce se cer, generatiile tinere. Este foarte important pentru Facebook sa dezvolte produse ce sunt folositoare felului acesta de utilizatori, produse ce sa fie destul de confortabile…. acestia pot avea o buna experienta cu ele. Acest lucru este pe lista noastra de prioritati.”

instagram

Nu-i asa ca este ironic, s-o citam pe Alanis Morissete, ca Facebook, odata o placere vinovata a adolescentilor, a devenit acum viral? Sigur, skateboarder-ii de 12 ani pot obtine ceva folosind Facebook, dar in sensul in care noi adultii obtinem satisfactie folosind LinkedIn.

„Fotografiem mancare si peisaje” spune Solis, „dar adolescentii folosesc Instagram pentru a impartasii fotografii cu ei… cu cat imparti mai mult, cu atat reactia devine mai mare si, cu cat iesi in evidenta, in afara propriei intimitati, cu atat persoanele au reactii mai mari.”

snapchat

Tinerii sunt dependenti de ideea de a da nastere unor reactii mai mari sub forma de like-uri, follow-eri si comentarii. Acestia imbratiseaza tactici „like pentru like” si isi promoveaa dorinta pentru follow-eri aditionali in profile.

Tinerii cauta socializarea cu persoane asemanatoare lor
Adam McLane, un pastor ce gazduieste seminarii despre social media pentru parintii tinerilor din San Diego, a spus ca sesiunile sale sunt dominate de discutii despre Instagram, cu parinti ce se tem de inocenta celor tineri ce participa la activitati ca publicarea de fotografii inadecvate.

Factorul creat de parinti ar putea trimite tinerii catre alte aplicatii ca SnapChat, Pheed si Thumblr, toate ce apar ca avand un mare succes. Investitorii sustin SnapChat, ce trimite mai mult de 60 de milioane de mesaje scurte pe zi pentru ca nu doresc sa „piarda” urmatorul Facebook.

Share.

Fondator TechCafe.ro, fost administrator si redactor, Savu Marian a scris pe site unele dintre cele mai interesante articole.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.