Free cookie consent management tool by TermsFeed

Piața smartwatch-urilor dă semne de viață, cel mai recent raport al Counterpoint indicând o îmbunătățire de 13% pentru întreaga piață în primul trimestru din 2022. Samsung a înregistrat cea mai mare creștere în primul trimestru, ceea ce îi conferă o poziție puternică pe locul al doilea, în spatele conducerii lui Apple. Xiaomi este, de asemenea, în creștere în acest an, dar nimeni nu este nici pe departe aproape de a provoca poziția principală pe care o are Apple, cu atât mai puțin filiala Fitbit a Google. Speranța este că această creștere a vânzărilor va continua în al doilea trimestru și dincolo de acesta.

Potrivit Counterpoint, creșterea de 46% de la an la an a Samsung a dus la creșterea cotei de piață a smartwatch-urilor de la 7,8% la 10,1%. Principalul motor al acestei creșteri este reprezentat de vânzările puternice ale Galaxy Watch 4, care este considerat pe scară largă drept cel mai bun smartwatch Android disponibil. În plus, renunțarea la sistemul de operare Tizen OS în favoarea utilizării Android Wear pare să dea roade pentru Samsung.

Deși cota de piață a smartwatch-urilor Apple a crescut doar modest, de la 35,9% la 36,1%, acest lucru lasă totuși Samsung mult în urmă, pe locul al doilea. Având în vedere dominația Apple pe piața smartwatch-urilor, pare puțin probabil ca Samsung să reușească să recupereze teren în curând față de Apple. Cu toate acestea, succesele recente ale companiei sunt încă demne de luat în seamă și ar trebui sărbătorite.

cercetare realizata de counterpoint
Counterpoint indică o îmbunătățire de 13% pentru întreaga piață de ceasuri inteligente în primul trimestru din 2022

Ceea ce se poate percepe este faptul că lucrurile se îmbunătățesc pentru Samsung, care devansează Huawei, ce și-a văzut vânzările scăzând de la an la an fără acces la serviciile Google (în prezent se situează la 7,2%). Colegul său chinez Xiaomi, însă, a crescut cu 69% de la an la an. Încă o astfel de creștere și ar putea depăși Huawei. Lucrurile nu sunt atât de roz pentru Fitbit, care încă se adaptează la faptul că face parte din Google. Nu a lansat niciun smartwatch nou în ultima vreme, iar actualizările Wear OS au fost puține și rare. Google s-ar putea să aibă mult de lucru dacă vrea să mențină Fitbit pe linia de plutire.

Garmin este lider în segmentul premium

Apple este compania cunoscută pentru produsele sale premium, care au adesea prețuri ridicate. Cu toate acestea, nu este cazul ceasurilor inteligente. De fapt, Garmin este liderul pieței de smartwatch-uri atunci când vine vorba de venituri, în ciuda faptului că are o cotă de piață mai mică decât Apple și Samsung. Așadar, ce se întâmplă?

Ei bine, se pare că Garmin are o cotă mult mai mare pe piața smartwatch-urilor premium decât Apple sau Samsung. Cu alte cuvinte, în timp ce Apple și Samsung pot avea mai multe vânzări globale de ceasuri inteligente, ceasurile Garmin sunt, în general, mult mai scumpe. Acest preț mediu de vânzare mai ridicat înseamnă că Garmin obține venituri mai mari pe vânzare, chiar dacă are mai puține vânzări totale.

Așadar, dacă sunteți în căutarea unui smartwatch premium, se pare că Garmin poate fi o alegere demnă de luat în considerare. Cu toate acestea, dacă aveți un buget limitat, s-ar putea să vă fie mai bine cu una dintre celelalte mărci din top cum ar fi Apple sau Samsung.

Share.

Pasionat de lumea digitală. În timpul liber îmi îmbogățesc cunoștințele ce țin de marketing digital, în special SEO.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.