Free cookie consent management tool by TermsFeed

Toți pasionații de rețele sociale se întreabă ce este Threads, noua aplicație Meta care deja poate fi găsită în unele magazine de aplicații. Meta a mai lansat în anul 2021 o aplicație de mesagerie ce purta același nume, iar din acest motiv această alegere poate părea puțin ciudată.

Aplicația apărută de curând a înregistrat un număr de 5 milioane de utilizatori, și asta doar în primele ore de funcționare din spusele CEO-ului Mark Zuckerberg.

Ce este Threads, când a fost lansată și în ce scop poate fi folosită
Sursa fotografiei: Numerama

În ultima vreme, uriașa companie a continuat să aducă pe piață foarte multe schimbări, însă produsele lansate nu au fost neapărat inovatoare, ci au venit mai mult în contact sub forma unei rivalități cu alte branduri. De exemplu atunci când Apple a lansat Apple Vision Pro, iar Meta a urmat modelul îndeaproape, creând propriul prototip ce este foarte asemănător.

Același lucru se întâmplă și în momentul de față cu noua aplicație Threads:

Ce este Threads?

Conform unei postări făcute de cercetătorul de aplicații Alessandro Paluzzi, noua aplicație Threads unește utilizatorii pentru a discuta despre toate subiectele de care aceștia sunt interesați și despre tendințele ce urmează să apară.

Descrierea este foarte asemănătoare cu tot ceea ce înseamnă Twitter, noua rețea socială intrând în rivalitate în mod automat.

După cum se observă din postare, Threads permite utilizatorilor să-și transfere numele de pe Instagram, pe noua platformă ce are la bază conversațiile.

Cum a apărut?

Este cunoscut faptul că Meta lucrează la o nouă platformă ce se potrivește cu descrierea noii aplicații de ceva timp, având primele rapoarte apărute în luna aprilie.

Creatorul aplicațiilor de succes Facebook și Instagram a pus la dispoziție Threads în mod gratuit în 100 de țări pe magazinele de aplicații Apple și Google, deși preocupările reglementare fac ca aceasta să nu fie disponibilă în UE.

Cum funcționează?

Ce este Threads, când a fost lansată și în ce scop poate fi folosită
Sursa fotografiei: Neowin

Utilizatorii de Threads vor avea nevoie de un cont Instagram pentru a se conecta. Odată ce s-au înregistrat, aceștia pot alege să urmărească aceleași conturi pe care le urmăresc pe Instagram, dacă aceștia s-au alăturat noii aplicații.

Se poate observa foarte repede asemănarea aplicației cu Twitter din punct de vedere vizual, deși termenii de bază au fost schimbați, bineînțeles. Astfel că retweet-urile sunt numite reposts iar tweet-urile sunt numite threads. Meta nu s-a ferit să copieze produse concurente în trecut, inclusiv lansarea în 2020 a funcției Reels de pe Instagram, remarcată pentru asemănarea sa cu videoclipurile scurte TikTok.

Diferențele dintre Threads și Twitter

Postările pe Threads pot avea 500 de caractere, în comparație Twitter, care permite 280 de caractere pentru majoritatea utilizatorilor. De asemenea, pot fi postate videoclipuri cu o durată de până la cinci minute, o postare poate fi distribuită ca link pe alte platforme și utilizatorii pot filtra răspunsurile care conțin anumite cuvinte.

Meta a lansat Threads în urma unei perioade controversate la Twitter, după ce acesta a impus limite de vizualizare a tweet-urilor în weekend, pe care le-a atribuit în parte colectării de date de către companiile care construiesc modele de inteligență artificială.

În postările ulterioare pe Threads, Zuckerberg a abordat această temă, declarând:

Cred că ar trebui să existe o aplicație de conversații publice cu peste 1 miliard de oameni. Twitter a avut oportunitatea de a face asta, dar nu a reușit. (…) Sperăm că noi vom reuși.

Mark Zuckerberg- CEO Meta

Reacțiile de după lansare au variat de la prudență la entuziasm, mulți apreciind ușurința de utilizare a aplicației, iar unii spunând că Elon Musk ar trebui să se îngrijoreze. Alții au subliniat faptul că asocierea rapidă a aplicației cu Instagram arată cât de puternică a devenit Meta, însă în mod ironic, mare parte din conversații au avut loc pe Twitter, unde hashtagul Threads a fost în tendințe.

Meta a descris Threads cu scopul de a prelua ceea ce face Instagram cel mai bine și de a extinde acest lucru către text, creând un spațiu pozitiv și creativ pentru a-ți exprima ideile. Twitter are o bază de utilizatori de peste 250 de milioane, în timp ce se estimează că Instagram are 2 miliarde de utilizatori.

Ce este Threads, când a fost lansată și în ce scop poate fi folosită
Sursa fotografiei: Expresso

Conform The Guardian, Meta nu va accepta reclame pe Threads cel puțin în acest an. În prezent, fluxul principal este o combinație de conținut pe care utilizatorii îl urmăresc și conținut recomandat de algoritmul aplicației, așa cum restul rețelelor de socializare ne-au obișnuit.

Având în vedere criticile politicienilor și activiștilor privind siguranța copiilor pe noua platformă, Meta a setat implicit fiecare utilizator din Regatul Unit al Threads cu vârsta sub 18 ani pe un profil privat care poate fi vizualizat doar de persoanele aprobate de utilizator.

Foarte multe persoane au criticat noua aplicație ca fiind încă un produs pe care cei de la Meta l-au copiat, însă acesta a fost acceptat mult mai ușor, având în vedere discuțiile ce s-au creat pe baza ultimelor modificări din cadrul Twitter.

Așadar, nu ne rămâne decât să încercăm noua aplicație și să stabilim dacă ni se potrivește.

Share.
Avatar of Mihaela

Absolventă a Facultății de Litere, Universitatea din Craiova, sunt o iubitoare de lectură, creativă, pasionată fiind totodată și de partea de scriere ficțională.

Un comentariu

  1. Avatar of SirNeo

    De ce ai instala o aplicatie care nu se poata instala pe cai oficiale in Europa pentru ca incalca legile de privacy?
    Hai sa ii dam lu’ Zuck puterea sa faca ce vrea el :)

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.