N-ar trebui să ne mai surprindă ideea de închiriere iPhone din moment ce, în ziua de astăzi, aproape totul este disponibil pe bază de abonament: serviciul de streaming video, muzica, accesul la diferite platforme și la sală. Există chiar și abonamente pentru produse alimentare. Dacă stăm să ne gândim bine, un abonament este, într-o oarecare măsură, o altă formă de „închiriere”.
Dar dacă ai putea plăti „o chirie” lunară pentru telefonul pe care-l folosești, ai face-o? Nu, nu este vorba despre un abonament sau un contract (uzuale, în mod normal), și se pare că, încetul cu încetul, Apple lucrează la introducerea acestei oportunități în România. De altfel, cu siguranță nu se va opri doar la iPhone-uri, ci această posibilitate se va extinde probabil și la alte dispozitive, cum ar fi iPad și Mac și Apple Watch.
Cum funcționează conceptul de închiriere iPhone?
În momentul de față, termenul de „chirie lunară” plătită pentru un iPhone nu este viabil, cel puțin nu în sensul strict. Cu toate acestea, există posibilitatea de a închiria un telefon iPhone similar atât timp cât dispui de un alt telefon iPhone predat în service-ul celor de la iSTYLE, pe toată durata în care telefonul tău se află în service.
Cu alte cuvinte, este o alternativă de nu a sta fără telefon cât timp cel deteriorat se află în procesul de reparare. De altfel, acest serviciu nu este obligatoriu, ci opțional și, evident, costă, fiind nevoit să plătești o sumă zilnică, și se face în limita stocului disponibil (nu știu cât de rentabil este, dat fiind prețul și faptul că trebuie să ai grijă mare de telefonul închiriat).
De asemenea, în cazul în care dorești să transferi datele de pe telefonul aflat în service pe cel nou închiriat, și acest lucru se poate realiza, nefiind compromisă integritatea tehnică a telefonului și volumul de date de transferat nu depășește capacitatea modelului închiriat, trebuie să plătești 100 de lei. În caz contrar, îți asumi responsabilitatea pentru back-up-ul datelor de pe telefonul lăsat în service și pentru datele aflate pe dispozitivul închiriat.
Care este prețul pentru închiriere iPhone?
Dacă optezi să închiriezi un iPhone atât timp cât telefonul tău se află în service, se percepe un preț de 15 lei pe zi, cu TVA inclus, iar plata se face în momentul în care restitui modelul închiriat, și asta înainte de a-ți ridica telefonul reparat din service. De asemenea, perioada maximă de timp pentru care poți închiria telefonul este de 10 zile.
Astfel, se presupune că cei de la iSTYLE își iau angajamentul de a-ți repara telefonul într-o perioadă de 10 zile lucrătoare (2 săptămâni). Cu toate acestea, dacă nu reușești să facă acest lucru în cele 2 săptămâni, poți păstra în continuare modelul închiriat, dar fără a plăti și celelalte zile. Cu alte cuvinte, dacă îl păstrezi 20 de zile, vei fi nevoit să le plătești doar pe primele 10, adică 150 de lei.
Pentru o marjă de siguranță, totuși, vei fi obligat să plătești și restul zilelor de folosire în cazul în care nu restitui telefonul închiriat în cel mult 2 zile de la data înștiințării (scris, prin e-mail) conform căreia telefonul tău a fost reparat și, așadar, poți merge să-l ridici. În astfel de situații, va trebui să achiți chiria zilnică însumată până în data restituirii modelului închiriat – dacă l-ai ținut 20 de zile, va trebui să achiți 300 de lei.
Închiriere iPhone – o idee de viitor
Momentan, putem spune că un astfel de proiect de închiriere iPhone este în „stadiul beta”. Cu toate acestea, Mark Gurman, cunoscut jurnalist, a comunicat faptul că Apple dezvoltă un serviciu prin care clienții ar putea închiria gadget-uri Apple, plătind o taxă de abonament. Pentru Apple, ar fi un lucru destul de firesc, întrucât deja dispune de o gamă variată de planuri de abonament, oferă planuri de schimb pentru telefoanele sale, în încercarea de a unifica Apple într-un ecosistem echilibrat.
Ideea de închiriere iPhone ar putea fi destul de atractivă, dat fiind faptul că, în decurs de un an, mulți își schimbă modelul cu unul nou. De altfel, această opțiune ar oferi producătorilor mai mult control asupra dispozitivelor lansate. Cu toate acestea, dacă închiriezi un gadget, o problemă ar fi faptul că niciodată nu te vei simți cu adevărat „proprietar” cu acte în regulă, întâmpinând ceva restricții când vine vorba de modificări și personalizări.
În orice caz, vom trăi și vom vedea cum evoluează această idee. Deși, dacă e să ne gândim bine, cu siguranță, spre deosebire de un abonament normal, prețul „unei chirii” va fi ceva mai mare, ceea ce va spori cu mult încasările celor de la Apple. Pe de altă parte, conceptul se dovedește a fi inspirat dacă ești genul de persoană care vrea să dispună de ultimul model iPhone de îndată ce acesta este lansat.