În timp ce Meta alunecă pe pierderea acțiunilor, Tencent urcă pe lista celor mai valoroase companii. Cu sediul central în Shenzhen, compania ajunge la o evaluare pe piață de 589,8 miliarde de dolari. Gigantul tehnologic chinez Tencent în top 10 companii valoroase din lume, fiind singura companie continentală de pe listă.

Gigantul tehnologic chinez Tencent în top 10 companii valoroase din lume

Tencent este singura companie din China aflată în top 10. O altă companie asiatică a intrat și ea în top, este vorba despre Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC). Aceasta a fost evaluată la suma de 600,3 miliarde de dolari. Ascensiunea celor de la Tencent a venit în momentul în care Meta a înregistrat joi o scădere drastică a acțiunilor.

Fab2outc001 104
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)

Meta din Silicon Valley, deținătoarea Facebook, Instagram și Whatsapp a urcat-o pe Tencent pe locul 10. Gigantul american este acum evaluat la 565 de miliarde de dolari, în timp ce Tencent are o sumă cu câteva miliarde peste.

Compania asiatică a fost fondată în anul 1998. Serviciul său a fost unul gratuit de mesagerie instantă pentru desktop, iar de atunci oferă și alte servicii. Aici vorbim despre mesagerie instant pe mobil, plăți, video, jocuri și publicitate. Și-a introdus pe piață platforma WeChat în 2011, platformă ajunsă acum la 1,26 miliarde de utilizatori. Datele sunt conform rezultatelor veniturilor companiei din trimestrul trei.

Tencent s-a mai aflat o dată în top 10, în 2017

Gigantul tehnologic chinez a mai fost o dată plasat pe acest loc, după listarea la Bursa de Valori din Hong Kong. La acea perioadă, compania care îi lăsa locul lui Tencent era Wells Fargo. Valoarea sa de pe piață era atunci cotată la 279 miliarde de dolari.

Anul trecut, Beijingul a reprimat giganții tehnologici autohtoni și prețul companiei a scăzut. Recent a ieșit din topul celor mai valoroase companii la nivel global în decembrie, alături de Alibaba, fără să lase vreo reprezentare chineză pe lista respectivă.

Meta cunoaște o scădere în topul companiilor, acțiunilor și promovării. Odată cu schimbarea termenelor și condițiilor de utilizare, cât și cu introducerea noilor reguli ale altor companii precum Google sau Apple, compania pierde tot mai mult. În acest fel, s-ar putea cunoaște o scădere drastică a acțiunilor gigantului tehnologic american.

Share.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.