Cum puteți crește viteza de încărcare a unui magazin online construit cu WordPress?

Magazin online

Numărul magazinelor online construite cu WordPress este în continuă creștere. A deține un magazin nu este simplu și dacă rulați un magazin online WordPress cu siguranța v-ați întrebat cum îl puteți face mai rapid. Cu alte cuvinte, cum creșteți viteza de încărcare a unui magazin online construit cu WordPress?

WordPress este cel mai popular sistem de gestionare a conținutului (CMS) din lume însă, în zilele noastre, WordPress nu mai este folosit doar ca instrument de blog. În schimb, puteți construi o mare varietate de site-uri web, inclusiv magazine online.

Cum creșteți viteza de încărcare a unui magazin online construit cu WordPress?

Există diferite modalități de a construi și configura un magazin online WordPress; majoritatea se învârt în jurul utilizării unui plugin WordPress specific – WooCommerce. WooCommerce este cea mai populară soluție de e-commerce pentru utilizatorii de WordPress.

Indiferent de plugin-ul WordPress sau de extensiile pe care le utilizați, trebuie totuși să luați anumite măsuri comune pentru a accelera viteza de încărcare a unui magazin online WordPress.

Mai întâi, testați viteza de încărcare

Un test relevant pentru viteza și timpii de încarcăre a unui magazin online ar trebui efectuat într-un mediu independent. Ideal, ar trebui să utilizați un server remote, posibil din mai multe locații pentru a exclude factori precum conectivitatea la Internet sau cache-ul browser-ului și pentru  a obține o imagine fidelă a dimensiunii paginii, a timpilor de încărcare, etc.

Instrumente precum Google PageSpeed, Pingdom și GTmetrix sunt foarte utile. Rulați testul pe mai multe din paginile website-ului dvs. și analizați rezultatele pentru a identifica zonele în care puteți aduce îmbunătățiri.

După finalizarea testului veți obține un raport referitor la problemele care încetinesc magazinul dvs. WordPress.

Rezultatele vor varia de la un site la altul dar vă vor ajuta să vă conturați o idee corectă despre problemele magazinului dvs. WordPress.

Acum, ne întoarcem la marea întrebare: cum accelerați viteza de încărcare a unui magazin online WordPress?

Hosting și CDN. Luați în calcul o soluție de găzduire mai avansată

Găzduire web optimizată pentru WordPress și WooCommerce

Nu este greu de anticipat că ar trebui să optați pentru o soluție de găzduire web fiabilă, optimizată pentru magazinul dvs. WordPress / WooCommerce.

Din păcate, industria de găzduire web de astăzi oferă uneori servicii necorespunzătoare iar acest lucru poate afecta negativ performanța site-ului dvs. web. Indiferent de metodele de optimizare pe care le implementați, magazinul dvs. WordPress ar putea să nu se încarce suficient de repede din cauza unui server lent sau a unei soluții de găzduire incorect alese.

Importanța CDN (Rețea livrare de conținut)

Nu subestimați niciodată importanța unei rețele de livrare a conținutului (CDN sau Content Delivery Network). Indiferent cât de bun este serviciul de găzduire web, un CDN îl poate face întotdeauna mai bun și mai rapid. Dacă magazinul dvs. de comerț electronic are clienți din întreaga lume este necesar să folosiți un CDN.

O rețea de livrare de conținut vă accelerează site-ul web, servind paginile sale dintr-un cluster de servere distribuite geografic. De exemplu, să presupunem că site-ul dvs. web este găzduit pe un server situat in București. Dacă un utilizator din Statele Unite vă vizitează site-ul, încărcarea pagini va dura mai mult timp datorită distantei geografice, furnizorilor de servicii de internet (ISP), etc.

Pe de altă parte, dacă utilizați o rețea de livrare a conținutului, CDN va furniza o copie a conținutului site-ului dvs. web dintr-o locație din Statele Unite. Acest lucru va accelera viteza de încărcare a unui magazin online și va afișa conținutul mai rapid.

CloudFlare și MaxCDN sunt două opțiuni populare pentru integrarea pe un site web eCommerce WordPress. Puteți folosi chiar și planul gratuit CloudFlare pentru testare, însă pentru o performanță optimă, un plan plătit este o investiție bună.

Optimizarea imaginilor

Imaginile sunt o componentă vitală a oricărui magazin de comerț electronic. Pentru a îmbunătăți timpul de încărcare a paginii, este bine sa optimizați imaginile produsului.

Plugin-urile WordPress precum TinyPNG se pot dovedi utile pentru comprimarea și optimizarea imaginilor pe măsură ce le încărcați.

O altă metodă care poate fi utilizată aici este încărcarea lentă a imaginilor (lazy load). Încărcarea lentă înseamnă că setul dat de imagini nu este încărcat până când utilizatorul nu derulează până la partea de pagină în care sunt plasate imaginile respective.

Instalați un plugin de Caching

O soluție pentru a îmbunătăți viteza de încărcare a unui magazin online este să instalați un plugin de caching WordPress fiabil și reputat, precum:

  • WP Super Cache
  • WP Fastest Cache
  • W3 Total Cache
  • LSCache

Asigurați-vă că plugin-ul pe care îl selectați este compatibil cu website-ul dvs. WordPress. Dacă utilizați WooCommerce, nu trebuie să vă îngrijorați deoarece majoritatea plugin-urilor de cache sunt compatibile.

Pluginul de cache ar trebui să detecteze automat ce trebuie să păstreze în memoria cache (și ce nu ar trebui). –  în niciun caz, plugin-ul dvs. de cache WP nu ar trebui să păstreze în cache paginile Cos de cumpărături și Checkout. Aceste pagini trebuie generate numai pe baza selecției utilizatorului – nu există nicio copie statică care să poată fi redată.

În mod similar, widget-urile coșului de cumpărături (sau pictogramele care sunt adesea plasate în antetul sau în bara de meniu a magazinelor de comerț electronic) nu trebuie să fie stocate în cache. Pentru magazinele WordPress, o idee bună este să activați minificarea CSS și HTML, dar evitați minificarea JavaScript.

Utilizarea AJAX în coșul de cumpărături

Utilizarea AJAX pentru gestionarea coșului de cumpărături este o practică obișnuită. Majoritatea plugin-urilor WordPress eCommerce, inclusiv WooCommerce, utilizează AJAX. Iată cum funcționează:

Utilizatorul selectează un produs și face click pe butonul „Adaugă în coș”. Produsul este adăugat în cos. Apoi, două valori sunt actualizate pe pagină: butonul Adaugă în cos al produsului afișează „Adăugat în coș” sau „Deja în coș” (sau ceva similar), iar widget-ul (sau butonul) coșului de cumpărături arată numărul de produse actualizat. Restul paginii? Nu este nici reîmprospătat, nici schimbat.

Această reîmprospătare selectivă are loc prin intermediul unui call AJAX. Acum, partea negativă a acestei caracteristici este că aceste call-uri AJAX necesită timp și afectează întotdeauna în mod negativ timpul de încărcare a paginii. Deci, indiferent dacă utilizatorul adaugă sau nu un produs (adică, dacă coșul trebuie actualizat sau nu prin intermediul AJAX), bibliotecile trebuie încă încărcate.

Dacă doriți cu adevărat să obțineți o creștere a performanței aici, puteți dezactiva call-urile AJAX (utilizați un plugin simplu). Apoi cereți plugin-ului dvs. de comerț electronic să redirecționeze utilizatorul către coșul de cumpărături după adăugarea produsului în coș.

Optimizarea bazei de date

O bază de date WordPress lentă și slab optimizată vă poate îngreuna website-ul. Acest lucru este valabil mai ales în cazul magazinelor de comerț electronic care rulează pe WordPress.

WP-Optimize sau WP Sweep vă permit să vă curățați cu ușurință bazele de date. Pe măsură ce adăugați conținut, postări, pagini, imagini, plugin-uri, teme noi și multe altele pe site-ul dvs. WordPress, aceste plugin-uri vă pot ajuta să curățați conținutul neutilizat.

Curățând baza de date WordPress la intervale regulate puteți crește viteza de încărcare a unui magazin online, deoarece interogările bazei de date se vor face mai rapid.

Îmbunătățirea performanțelor unui magazin online WordPress pornește de la câteva etape simple. Odată ce afacerea dvs. se va dezvolta veți aprecia din ce in ce mai mult importanța performanțelor de top, chiar dacă eforturile pot părea inițial prea complexe. Însă odată ajuns la nivelul de performanțe optim veți beneficia de câștiguri din mai multe direcții – SEO, clienți, eficiența muncii, etc.

Alte articole

Răspunde

Adresa de email nu va fi făcută public. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu asterix *.
Citește Politica de confidențialitate pentru detalii suplimentare despre confidențialitatea datelor tale.

Mergi sus