Potrivit Gartner, până la 25% dintre utilizatorii de internet vor petrece cel puțin o oră pe zi în metaverse. Fie că vorbim despre scopuri ce privesc munca, educația, cumpărăturile, socializarea sau, pur și simplu, divertismentul, acest nou univers digitalizat va deveni accesibil pentru numeroase persoane.

Gartner definește ideea de metaverse ca fiind „un spațiu colectiv virtual, partajat între cei care vor să comunice și să intre în contact, creat prin convergența dintre realitatea fizică și cea digitală”. În ceea ce privește accesibilitatea acestui metaverse, Gartner comunică faptul că se așteaptă ca acesta să nu fie sub tutela unui singur furnizor; de fapt, metaverse-ul va avea propria economie virtuală bazată pe monede digitale și NFT-uri.

Metaverse-ul va oferi oamenilor posibilități dintre cele mai diverse

Posibilitățile oferite de Metaverse

Metaverse-ul va permite oamenilor să comunice și să își extindă activitățile fizice, iar asta va avea un impact major asupra dinamicii întreprinderilor cu care, în general, consumatorii interacționează în fiecare zi.

Mai mult decât atât, metaverse-ul va revoluționa și modul de desfășurare al activităților profesionale. Marile întreprinderi vor fi capabile să se implice mult mai activ și să colaboreze mai bine cu angajații, dat fiind faptul că vor exista birouri virtuale unde tot personalul se va putea aduna atunci când este nevoie. Companiile nu vor mai fi nevoie să își creeze propria infrastructură pentru a face acest lucru – metaverse-ul le va pune la dispoziție toate extensiile de care au nevoie.

În aceeași măsură, oamenii vor putea opta pentru cumpărarea de terenuri digitale și construirea de case virtuale. Bazându-se pe noua economie adoptată de metaverse, oamenii vor putea „să meargă” la cumpărături în centre comerciale virtuale.

Metaverse-ul va schimba modul în care funcționează marile corporații

sedinta de munca in metaverse
O ședință la birou în universul Metaverse

Fără niciun dubiu, metaverse-ul va oferi întreprinderilor posibilitatea de a se extinde și de a-și regândi modelele de afaceri. Până în 2026, conform Gartner, aproximativ 30% dintre marile corporații ale lumii vor pune bazele unor strategii viabile de livrare a serviciilor, pregătite pentru modul în care va funcționa lumea metaverse.

Cu alte cuvinte, majoritatea organizațiilor ar trebui să înceapă deja planurile dezvoltării unei strategii de afaceri, care să valorifice infrastructura oferită de metaverse. Cu toate acestea, dat fiind faptul că adoptarea tehnologiilor specifice acestui univers virtual este încă în stadiu incipient, Gartner avertizează organizațiile să nu investească încă masiv într-o astfel de direcție.

Metaverse-ul și problemele de etică digitală

Vorbind despre securitatea cibernetică implicată în dezvoltarea metaverse-ului, putem afirma cu certitudine faptul că vor exista numeroase probleme și din acest punct de vedere. De fapt, acestea au început să apară încă din stadiul de dezvoltare al acestui proiect.

probleme de securitate in metaverse
Problemele de securitate ale Metaverse-ului

Pentru a crea un media digital sigur, care să reducă fraudele și atacurile cibernetice, dezvoltatorii vor trebui să aibă în vedere numeroase aspecte, precum: frecvența cu care atacurile cibernetice s-au petrecut în trecut, care sunt punctele fragile ale unui viitor metaverse și cum vor putea oamenii să-și protejeze datele personale și identitatea din mediul online.

Doar atunci, punând cap la cap rezultatele obținute, vor putea crea un metaverse în care fiecare va fi capabil „să trăiască” cât mai calitativ, fără a fi expuși tentativelor de fraudă.

Share.
Avatar of Catalin

Fondator al site-ului TechX.ro, ce a fuzionat ulterior cu TechCafe.ro și pasionat încă de mic copil de tot ce ține de tehnologie. Absolvent al secției de calculatoare cu predare în limba engleză la Facultatea de Automatică, Calculatoare și Electronică din Craiova, actual masterand la aceeași facultate.

Lasa un raspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.